ثبات در بازار نفت/ قیمت طلا کاهش یافت

تهدید شورشیان نیجریه به حمله به بخش نفتی این کشور و کاهش ذخایر نفت خام آمریکا به ثبات در بازار طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال تهدید حمله شورشیان به صنعت نفت نیجریه و کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (پنجشنبه) با ثبات همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 4 سنت کاهش به 69 دلار و 34 سنت در هر بشکه رسید. روز دوشنبه بهای نفت خام برنت به 70 دلار و 37 سنت در هر بشکه رسید که این بالاترین رقم از دسامبر سال 2014 محسوب می شود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 6 سنت افزایش به 64 دلار و 3 سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص آمریکا هم روز سه شنبه به بالاترین سطح از دسامبر 2014 رسیده بود.

در نیجریه گروه شبه نظامی «نیجر دلتا» تهدید کرده است که در چند روز آینده یک حمله در بخش نفتی کشور انجام می دهد. داده های مؤسسه نفت آمریکا هم نشان داد در هفته منتهی به 12 ژانویه سطح ذخایر نفتی آمریکا با 5.1 میلیون بشکه کاهش همراه بود و به 411.5 میلیون بشکه رسید. این عوامل باعث ثبات در قیمت نفت شده است.

کارشناسان بر این باورند که تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید باعث تقویت قیمت نفت در چند ماه اخیر شده است. توافق نفتی اوپک از ژانویه سال 2017 آغاز شد و تا پایان سال جاری میلادی اعتبار دارد. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند.

به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا که در معاملات روز گذشته به پایین ترین سطح در سه سال اخیر رسیده بود، بهای طلا امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1326.51 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا هم در مقابل دیگر سبد ارزهای جهانی با 0.4 درصد افزایش همراه بود.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار