سرمایه گذاری ۱۸ کشور در قزوین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: تاکنون سرمایه گذارانی از ۱۸ کشور در قالب ۲۲ شرکت در استان سرمایه گذاری کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداردر نشست توسعه سرمایه گذاری خارجی افزود: با سرمایه گذاری این شرکت‌ها برای چهار هزار و ۵۰۰ نفر به شکل مستقیم اشتغال زایی شده است.

حبیبی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰ سرمایه گذار خارجی منتظر انجام امور اداری خود و فعالیت در استان هستند.

وی با اشاره به جذب ۴۳ درصدی میزان هدف گذاری سرمایه گذاری خارجی در استان، افزود: میزان مصوب کل سرمایه گذاری خارجی در استان از سال ۷۲ تا نیمه نخست سال جاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده که از این میزان ۶۴۷ میلیون جذب شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت : با توجه به محدودیت‌های مالی و نقشی که بخش خصوصی در توسعه و پیشرفت استان ایفا می‌کند، توجه به این حوزه اهتمام و تلاش مدیران دستگاه‌های اقتصادی را می‌طلبد.

حبیبی همچنین گفت: حلقه مفقوده سرمایه گذاری در استان تعامل و ارتباط غلط مدیران با سرمایه گذاران خارجی بوده است که باید این مشکل رفع شود.

وی در ادامه از قزوین به عنوان استانی دارای ظرفیت‌های بالای اقتصادی یاد کرد و گفت: استان ما یک موقعیت استراتژیک دارد که این مهم به جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در آن کمک می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: باید تلاش کرد تا رتبه ششم قزوین در جذب سرمایه گذاری خارجی را ارتقا بخشید.

انتهای پیام/

برگزاری نشست توسعه سرمایه گذاری خارجی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.