زیرساخت‌های هوانوردی و خلبانی در بوشهر توسعه می‌یابد

معاون استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح نخستین مرکز آموزش خلبانی با هواپیماهای فوق سبک در بوشهر گفت: برای اجرای این گونه‌ برنامه‌ها در راستای نشاط و شادابی جوانان زیرساخت‌های هوانوردی و خلبانی در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

زیرساخت‌های هوانوردی و خلبانی در استان بوشهر توسعه می‌یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید زرین‌فر ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین مرکز آموزش خلبانی با هواپیمای فوق سبک جنوب کشور در بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر در بعد فرهنگی و آموزشی دارای پیشینه تاریخی درخشانی است اظهار داشت: بعداز مدرسه دارالفنون تهران، مدرسه سعادت بوشهر که اکنون دارای 120 سال قدمت است راه اندازی شد که در آن انواع آموزش‌های علمی، درسی و فرهنگی ارائه می‌شد.

وی، با بیان اینکه مدرسه سعادت بوشهر توسط احمد خان دریابیگی تأسیس شد تصریح کرد: احمدخان دریابیگی حاکم بنادر و سواحل جنوب بود که با درخواست مردم بوشهر به ویژه بازرگانان مدرسه سعادت بوشهر را تاسیس کرد.

معاون استاندار بوشهر، این استان را از مناطق مهم و استراتژیک دانست و خاطر نشان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم این استان حوزه گردشگری و تفریحی است که وجود خلیج فارس و طبیعت بکر زمینه جذب گردشگران داخلی و توریست‌ها را فراهم کرده است.

زرین‌فر با اشاره به اهمیت هوانوردی و خلبانی با هواپیماهای تفریحی در معرفی بیشتر ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر بیان کرد: برای اجرای این گونه‌ برنامه‌ها در راستای نشاط و شادابی جوانان زیرساخت‌های هوانوردی و خلبانی در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

وی، با قدردانی از همکاری اعضای شورای تامین، نیروی دریایی سپاه و ارتش، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در فراهم کردن مرکز آموزش خلبانی با هواپیمای فوق سبک در بوشهر بیان کرد: این مرکز نقش مهم و تاثیرگذاری در ایجاد نشاط، شادابی و رفاه جوانان دارد که برای توسعه فعالیت‌های آن حمایت و همکاری‌های لازم ارائه می‌شود.

مسئول مرکز آموزش خلبانی افلاک هم با بیان اینکه این مرکز برای نخستین بار در جنوب کشور در بوشهر راه اندازی شده است گفت: با توجه به ظرفیت‌های توریستی استان بوشهر این مرکز آموزش خلبانی می‌تواند زمینه جذب گردشگران داخلی و توریست را بیش از پیش فراهم کند.

محمدرضا براتی با قدردانی مشارکت همه ارگان‌ها و دستگاه‌های ذیربط در تاسیس مرکز آموزش هوانوردی در بوشهر خاطر نشان کرد: در این مرکز آموزش سه هواپیما مستقر است که با استفاده از باند   آموزش‌های عملی از طریق این باند انجام می‌شود.

وی بیان کرد: علاقمندان به آموزش خلبانی می‌توانند از این ظرفیت مهم استفاده کنند.

انتهای پیام/م

توسعه زیرساخت‌های هوانوردی و خلبانی در استان بوشهر

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.