طرح بین‌المللی جایکا؛

اجرای طرح بین‌المللی جایکا در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی لرستاناز اجرای طرح بین‌المللی جایکا در استان در راستای حفاظت از جنگل‌های زاگرس خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی لرستان اظهار داشت: در راستای حفاظت از جنگل‌های زاگرس، طرح آژانس بین‌المللی همکاری ژاپن (جایکا) با محوریت روند ظرفیت‌سازی برای اجرای مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع در حوزه آبخیز کارون در هفت استان ازجمله استان لرستان اجرا می‌شود.

وی افزود: ژاپنی‌ها در قالب طرح جایکا، مصمم به اجرای طرح‌های حفاظت از جنگل‌های زاگرس هستند که لرستان نیز یکی از این استان‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان بابیان اینکه این طرح باهدف مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز درزمینهٔ برنامه‌ریزی فرا بخشی به‌جای برنامه‌ریزی بخشی تهیه‌شده است عنوان کرد: مدیریت حفظ و احیای جنگل و معیشت مردم برای افزایش درآمد از مهم‌ترین کار‌های اجرای این طرح در استان است.

وی با اشاره به اینکه این طرح اکنون در دورود و در حوزه درب آستانه در حال اجرا است تصریح کرد: اجرای طرح های مهم ملی و بین‌المللی مانند جایکا، زمینه مشارکت مردم در حفظ و حراست از این ظرفیت‌ها و همچنین بهره‌برداری صحیح را فراهم می‌کند.

نجفی گفت: این طرح بنا است در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس، اصفهان و مرکزی اجرا شود.

انتهای پیام/م

طرح بین‌المللی جایکا در لرستان اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار