اشتغال ۵۴ نفر در کارگاه ساخت صنایع دستی گونه‌های جانوری چابهار

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: زمینه اشتغال ۵۴ نفر در کارگاه ساخت صنایع دستی گونه‌های جانوری بلوچستان نظیر گاندو، لاک پشت و دلفین در روستای تیس و چند نقطه شهر چابهار فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،طاهره شهرکی مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: این کارگاه با حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار با هدف توانمند سازی جوامع محلی و بانوان، ایجاد اشتغال و کسب درآمد راه اندازی شده است.

وی افزود: معرفی ظرفیت‌های اکوتوریستی و محیط زیستی منطقه و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، جذب گردشگر برای بازدید از این گونه ها، کمک به تولید محلی، جلب مشارکت‌های مردمی و محلی در توسعه جوامع محلی از دیگر اهداف راه اندازی این کارگاه‌های صنایع دستی است.

وی بیان کرد: بیمه این افراد در حال پیگیری است و برنامه‌های مهمی برای توسعه این کارگاه ها، افزایش اشتغال و تولید در دستور کار قرار دارد.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تاکنون حدود ۲ هزار عروسک از گونه‌های جانوری بومی بلوچستان شامل گاندو، دلفین و لاکپشت تولید و به بازار عرضه شده است.

شهرکی استقبال گردشگران و افراد محلی از این کارگاه‌ها را خوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: توضیحات لازم برای معرفی گونه‌های جانوری به زبان فارسی و انگلیسی داده شده است.

وی ادامه داد: چابهار علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی، ترانزیتی و تجاری، توانمندی‌های زیادی در زمینه گردشگری و گونه‌های جانوری دریایی و زمینی دارد به طوری که گاندو (تمساح پوزه کوتاه تالابی) از گونه‌های شاخص چابهار است.

منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار در زمینی به مساحت ۱۴ هزار هکتار و ۹ پیکره در اردیبهشت سال ۱۳۷۰ با مصوبه هیات وزیران رسمیت یافت و در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۷۱ همزمان با کیش و قشم رسما افتتاح شد.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۳ شهر به نام‌های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

کارگاه ساخت صنایع دستی گونه‌های جانوری چابهار

برچسب ها: اشتغال ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار