در دست اجرا بودن طرح مطالعاتی پهنه بندی یاسوج

طرح مطالعاتی پهنه بندی شهر یاسوج در دست اجرا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی استان با بیان اینکه در حال حاضر طرح مطالعاتی پهنه بندی شهر یاسوج در دست اجراست گفت: با تکمیل این طرح وضعیت قرار داشتن زمین‌های مسکونی بر روی گسل دنا در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.


بیت الله محرابی با اشاره به قرار داشتن شهر یاسوج بر روی گسل دنا در محل روستای سروک تا بیمارستان‌های این شهر گفت: وضعیت و میزان ساخت و ساز در این مناطق باید مورد توجه قرار گیرد.


وی با اشاره به بافت‌های فرسوده در شهر‌های دهدشت، دوگنبدان و بافت ناکارآمد شهر یاسوج گفت: احداث پارک‌های اسکان اضطراری برای برپایی حداقل یک هزار چادر و زیرساخت‌های برق و گاز لازمه مدیریت بحران است.


محرابی به تنگی معابر و ناایمنی واحد‌های بافت فرسوده شهر دوگنبدان و نبودن هیچ جای خالی در شهر یاسوج به‌ویژه در مناطق حاشیه شهر اشاره کرد و افزود: افزایش ساخت‌های پارک‌های محله‌ای هم می‌تواند برای کاهش خسارت‌های حوادث گرهگشا باشد.
وی آموزش مردم و مصالح ساختمانی استاندارد را از دیگر نیاز‌ها برای کاهش خسارت‌های احتمالی زلزله در کهگیلویه و بویراحمد دانست.


محرابی با بیان اینکه در زمان بروز زلزله به دلیل شدت نیاز به امدادرسانی باید بخشی از کار با مشارکت خانواده‌ها و همسایه انجام شود بر افزایش آگاهی‌های عمومی برای کاهش خسارت‌های زمان بحران تأکید کرد.


رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چندین هزار نفر از اهالی مناطق روستایی این استان در واحد‌های مسکونی غیر ایمن سکونت دارند افزود: این افراد در مناطق پیچاب، زیلایی و دیگر مناطق دوردست و کمتر برخوردار ساکن هستند.


بر اساس مطالعات کارشناسی سه هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد با جمعیت حدود ۱۵۸ هزار نفر در استان وجود دارد که عمدتا در سه شهر یاسوج، دوگنبدان و دهدشت قرار دارند.


کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را دارد.

انتهای پیام/د

طرح مطالعاتی پهنه بندی یاسوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.