اعتقاد به نامشروع بودن حکومت سلاطین عامل پیروزی ملت ایران بود

امام جمعه برازجان استان بوشهر گفت: اعتقاد مردم به غاصب و نامشروع بودن حکومت سلاطین بر جوامع اسلامی و ضرورت مبارزه با آن و هر نوع ستم و ستمگری از عوامل مهم پیروزی ملت ایران بر رژیم شاهنشاهی بود.

اعتقاد به نامشروع بودن حکومت سلاطین عامل پیروزی ملت ایران بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر برازجان افزود: اعتقاد بیشتر مردم به دین مقدس اسلام و فرهنگ ناب اهل بیت و ضرورت جهاد و دفاع در راه دین اسلام و پاسداری از ارزش های اعتقادی یکی از عوامل مهم و موثر در پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357بود.
وی اعتقاد به وجوب مقابله و مبارزه با نفوذ سیاسی فرهنگی و اقتصادی اجانب بر جوامع اسلامی را از دیگر علل پیروزی مردم علیه رژیم شاهنشاهی خواند.
امام جمعه برازجان گفت: درس آموزی از حماسه عاشورای حسینی و اعتقاد به نقش مثبت روحانیت شیعه و مراجع تقلید و شهادت در راه اسلام و دین از دیگر عوامل پیروزی ملت بر ظلم و حاکمان پهلوی بود.
وی به بیانات رهبر انقلاب در دیدار میهمانان اجلاس بین االمجالس اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این اجلاس بر لزوم توجه جهان اسلام به مسائل اصلی خود، امکان شکست استکبار در جنگ نرم، لزوم توجه به مساله مهم فلسطین، بر ملا کردن دروغ های آمریکا در موضوع حقوق بشر و مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
مصلح، با یادآوری حادثه کشتی نفتکش سانچی بر لزوم بررسی علل و عوامل حادثه و توجه نکردن به شایعه ها در این زمینه تاکید کرد.

انتهای پیام/م

 عامل پیروزی ملت ایران اعتقاد به نامشروع بودن حکومت سلاطین بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.