معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

تاکنون 40 درصد مطالبات زعفران کاران پرداخت شده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت:تاکنون 3 میلیارد و 150 میلیون تومان معادل 40 درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛عصمتی پور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تاکنون 3 میلیارد و 150 میلیون تومان معادل 40 درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است،گفت:طبق توافق با کشاورزان در خرید توافقی 40 درصد پس از دریافت زعفران به کشاورزان پرداخت و 60 درصد باقیمانده در مدت 3 ماه پرداخت می شود.

وی افزود:تاکنون 2 هزار و 600 کیلوگرم زعفران از کشاورزان خرید توافقی شد که از این مقدار هزار و 590 کیلوگرم در سامانه ثبت شد.
عصمتی پور گفت:زعفران پس از تحویل به مراکز خرید جهت تعیین عیار و کیفیت زعفران به آزمایشگاه ها ارسال و پس از تعیین درجه کیفیت قیمت آن مشخص می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان افزود:با توجه به عیار و کیفیت زعفران قیمت خرید آن از 4 میلیون و 300 هزار تومان تا 5 میلیون و 400 هزار تومان متفاوت است.
وی گفت:خرید توافقی زعفران با هدف حمایت از کشاورزان در استان ادامه دارد و مردم می توانند زعفران مازاد خود را به مراکز خرید تعاون روستایی تحویل دهند.

عصمتی پورافزود: هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی زیرکشت زعفران است که پیش بینی شده امسال 51 تن زعفران از این اراضی برداشت شود.

انتهای پیام/غ

3 میلیارد تومان از مطالبات زعفران کاران پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.