محمدرضا جعفری جلوه:

كارگروه تخصصی معلم و مدرسه در شبكه دو تشکیل شد

مدير شبكه دو سيما از تشكيل كارگروه و دبيرخانه تخصصی «معلم و مدرسه» در اين شبكه خبر داد.

كارگروه تخصصی معلم و مدرسه در شبكه دو تشکیل شدبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبكه دو سیما با اعلام تشكیل كارگروه و دبیرخانه تخصصی «معلم و مدرسه» در این شبكه به تشریح برنامه‌های رسانه ملی برای اجرای سند تحول وزارت آموزش‌وپرورش در كشور پرداخت. جعفری جلوه با بیان اینكه به ‌منظور برنامه‌ریزی، هم‌افزایی و همگرایی بین خانه و مدرسه و همچنین نهاد آموزش ‌و پرورش برای تعلیم و تربیت در كشور كارگروهی تخصصی «معلم و مدرسه» در شبكه دو سیما تشكیل شده است خاطرنشان كرد: این دبیرخانه مسئولیت سیاست‌گذاری، تعامل بین بخش‌های درون رسانه، معاونت‌های مختلف صداوسیما، امور استان‌ها، خبر و دیگر بخش‌های رسانه‌ای را بر عهده دارد.

مدیر شبكه دو با اشاره به تقسیم كار در این زمینه در شبكه‌های صداوسیما گفت: با توجه به برنامه‌های تدوین و ابلاغ‌شده دبیرخانه، اكنون همه شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی با محوریت استفاده از نخبگان برای اجرای سند تحول آموزش‌وپرورش كشور فعالیت می‌كنند.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال، شبكه پنج سیما هدایت تحصیلی دانش آموزان برای كارآفرینی را بر عهده دارد و شبكه‌های امید، مستند، قرآن و آموزش در كنار شبكه‌های رادیویی و مراكز استان‌ها نیز سهم قابل توجهی در زمینه اعتلای آموزش‌وپرورش در كشور بر عهده دارند.

جعفری جلوه از برنامه‌های در حال تولید رسانه ملی در این زمینه سخن گفت و اعلام كرد: سریال «مرد» به كارگردانی فریدون حسن‌پور در حال فیلم‌برداری است و در اردیبهشت 97 تقدیم مخاطبان می‌شود.  در ایام نوروز 97 نیز سریال شاد و مفرح «افتاده‌ها» كه به ماجرای زندگی دو برادر كه یكی معلم و دیگری صنعتگر است، می‌پردازد.

بنابر این گزارش، سریال تلویزیونی «سلام آقای مدیر» نیز سومین سریال در دست تولید شبكه دو سیما است كه جعفری جلوه درباره ویژگی‌های آن گفت: در این سریال، تلاش‌های جمعی اولیای مدرسه به ویژه یك مدیر و معلم دلسوز برای اعتلای تربیتی و تحصیلی كودكان و نوجوانان به تصویر كشیده شده است.

مستند 52 قسمتی «كمی آن دورتر» نیز از برنامه های دیگری بود كه مدیر شبكه دو سیما از آن یاد كرد و گفت: این مستند در قالب قسمت‌های 30 دقیقه‌ای به بررسی مسائل و مشكلات معلمین و دانش آموزان مدارس مناطق سخت و صعب‌العبورمی‌پردازد.

مدیر شبكه دو با اشاره به تداوم تولید برنامه «یك روز یك معلم» برای بیان خاطرات معلمان سختكوش گفت: فصل دوم برنامه «بهترین شو»، فصل دوم مستند مناظره «غیر محرمانه» وفصل سوم برنامه «محله گل‌وبلبل 3» با موضوع توجه به مندرجات سند تحول آموزش‌وپرورش نیز در دست تولید است.

به گفته جعفری جلوه، در برنامه‌های «مسابقه محله»، «حالا خورشید»، «فاز»، «مثبت دو»، «صبحی دیگر»، «عصر خانواده»، «تصویر زندگی» و... نیزبه مقوله فرهنگ‌سازی و بازخوانی نقش معلم و مدرسه پرداخته می‌شود.

وی همچنین از تولید برنامه «چاپ دوم» با موضوع مناظره میان دانش آموزان مدارس متوسطه كشور و افزایش مهارت در میان آن‌ها و همچنین توجه به كرسی‌های آزاداندیشی و كاهش آسیب‌های اجتماعی مدنظر مقام معظم رهبری، خبرداد كه به‌زودی روانه آنتن شبكه دو سیما خواهد شد.

مدیر شبكه دو سیما همچنین خاطرنشان كرد: معاونت امور استان‌ها نیز 7 سریال با موضوع «معلم و مدرسه» در دستور كار دارد كه به‌زودی كار نگارش فیلم‌نامه‌های آن‌ها به پایان خواهد رسید.

محمدرضا جعفری جلوه با اعلام اینكه جشنواره تخصصی با عنوان «خانه و مدرسه» در شبكه دو سیما برگزار می‌شود گفت: هر یك از شبكه‌های سیما، به برگزاری جشنواره‌های تخصصی بر اساس تعریف هر شبكه مأمور شده اند و با توجه به مأموریت اصلی شبكه دو برای توجه به خانه و خانواده، جشنواره «خانه و مدرسه» در این شبكه برگزار و میزبان طیف وسیعی از برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، سریال‌ها و كلیپ‌های متنوع در زمینه معلم و مدرسه می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

تولید سه سریال جدید در شبکه دو سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.