افزایش ۱۷ درصدی جرایم مالی

رئیس کل دادگستری گفت: برخورد بدون تعارف دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با کسانی که چوب لای چرخ اقتصاد می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری امروز در جلسه مشترک قضایی و انتظامی گفت: بر اساس آمار علیرغم کاهش محکومین جرایم مختلف امسال در استان، جرایم مالی ۱۷ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد در بخش اقتصادی دچار مشکل هستیم و باید همه به مسئولان اجتماعی و اقتصادی استان برای رونق تولید و سرمایه گذاری کمک کنیم.

وی در ادامه سخنان خود نقض حقوق شهروندی را خط قرمز دستگاه قضایی استان دانست و گفت: دستگاه قضایی و انتظامی باید بیش از دیگران در التزام به قانون پیشگام باشند و برخورد با مردم باید بر اساس رعایت حقوق شهروندی و آیین دادرسی انجام شود.
هاشمیان در این جلسه از کم کاری برخی دستگاه‌های فرهنگی هم گفت و افزود: تصور غلطی که بین مردم و برخی از مدیران و مسئولان دستگاه‌ها ایجاد شده این است که در حوزه جرائم و بخصوص در حوزه پیشگیری، دستگاه قضایی و انتظامی نوک پیکان هستند در حالی که این دو نهاد در انتهای مسیر پیشگیری از وقوع جرم یعنی برخورد با جرائم و مجرمان قرار دارند.

وی با تاکید بر این که بسیاری از دستگاه ها، مدیران و مسئولان و حتی شهروندان با از بین بردن بستر‌های وقوع جرم در خط مقدم پیشگیری از وقوع جرم هستند افزود: برای مثال در برخی شهرداری‌های استان پارکینگ را بدون در نظر گرفتن نیاز ساختمان، به مجموعه‌های مسکونی و تجاری می‌فروشند که این کار سبب می‌شود برخی از ساکنان، خودروی خود را بیرون از پارکینگ آپارتمان پارک کنند و درنتیجه بستر برای سرقت خودرو فراهم می‌شود.

سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان نیز در این نشست باقدردانی از تعامل دستگاه قضایی با نیروی انتظامی گفت: راهکار‌های تسهیل ارائه خدمات به مردم و رفع موانع و مشکلات از اهداف برگزاری نشست تعامل قضایی و انتظامی در استان است.

سردار علی اکبر جاویدان افزود: در جریان اغتشاشات اخیر گلستان از استان‌های بدون مشکل بود و با تعامل خوب دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شاهد بروز مورد خاصی نبودیم.

انتهای پیام/م
 

۱۷ درصد جرایم مالی در گلستان افزایش پیدا کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.