مسئول موسسه خیریه الزهرا(س):

بزرگترین دغدغه جامعه امروزی، کمرنگ شدن سنت ازدواج است

حجت الاسلام امامی گفت: رهبر انقلاب و مراجع تقلید بزرگترین دغدغه جامعه امروزی را کمرنگ شدن سنت حسنه ازدواج تلقی کرده اند.

بزرگترین دغدغه جامعه امروزی، کمرنگ شدن سنت ازدواج استحجت الاسلام سید حسن امامی مدرس حوزه علمیه قم و مسئول موسسه خیریه الزهرا(س) در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص ترویج ازدواج در جامعه گفت: اجلاس نهضت ترویج ازدواج توسط موسسه الزهرا (س) با پیشینه سی سال خدمات فرهنگی اجتماعی و خیریه  برگزار شد. این موسسه در بسیاری از استان ها و بخش های کشور و همچنین فراتر از مرزها نمایندگی دارد.

وی ادامه داد: در بحث ازدواج به صورت تخصصی و کار آمد ورود کرده ایم؛ به طوری که همسان گزینی ازدواج شامل ثبت نام از دختران و پسران مستعد ازدواج و انجام مشاوره های تخصصی قبل، حین و پس از ازدواج را برگزار می کنیم.

وی عنوان کرد: ترویج ازدواج در موسسه الزهرا(س) حرکت رو به جلو را داشته است و توانسته فرصت بسیار خوبی را برای جوانانی که در موقعیت ازدواج هستند فراهم کند. در موقعیت فعلی در کشور جای تاسف و تامل بسیار دارد که مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بزرگترین دغدغه جامعه امروزی را کمرنگ شدن سنت حسنه ازدواج تلقی کردند و باید موانع و مشکلات برطرف شود تا شاهد رونق ازدواج باشیم. براساس وعده الهی، اگر ازدواج رواج پیدا کند خیر و برکت جامعه اسلامی را فرا می گیرد و خداوند غنا و توانمندی را نصیب مردمی می کند که از این سنت حسنه استقبال می کند.

در ادامه میردامادی عضو خیریه الزهرا(س) گفت: در سطح کشور به صورت متفرقه فعالیتی در خصوص ازدواج داشته ایم، اما اگر این فعالیت ها ساماندهی متمرکزی بین فعالیت مردم و نهادهای دولتی داشته باشد، انسجام بیشتری صورت می گیرد .

وی ادامه داد: این نابسامانی مشکلاتی ایجاد کرده است؛ امیدوارم در بستری که نهادهای مردمی فعالیت می کنند، در آینده نزدیک شاهد انسجام و تلاش بیشتری باشیم.

میردامادی در خصوص تسهیلات وام مسکن برای زوج های جوان عنوان کرد: دولت درباره مسکن تسهیلات وام را فزایش داده است و برای معضل هزینه ها ازدواج و اشتغال فعالیت هایی را ایجاد کرده است. اگر همه پتانسیل ها کنار هم قرار بگیرند، بیشتر مشکلات جوانان برای ازدواج برطرف خواهند شد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن ، ائمه اطهار ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
خدا کنه همه جوانان ازدواج کنند و خوشبخت شوند
Australia
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
من الان خودم 20 ميليون داشتم ازدواج ميكردم . وقتي 20هزار تومن ته حسابم هست چطور ازدواج كنم
آخرین اخبار