کارگاه آموزشی طب کار و بیماریهای شغلی

کارگاه آموزشی طب کار و بیماریهای شغلی با حضور 45 نفر از پزشکان خانواده مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در سالن کنفرانس مرکز بهداشت مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان مهاباد در این کارگاه آموزشی گفت: بیماریهای شغلی به سبب  فعالیت کاری فرد شاغل و در اثر عوامل زیان آور محیط کار بوجود می آید که تشخیص و پیشگیری از این نوع بیماری ها نسبت به سایر بیماریها است.

 سیاوش مهرور افزود: صاحبان مشاغل فنی، کشاورزان ، معدن کاران ، رانندگان  ، قالیبافان ، زنان خانه دار ، افراد و گروههای پرخطر و در معرض خطر از جمله گروههای هدف غربالگری معاینات شغلی به منظور پیشگیری زودرس بیماریهای شغلی و مرتبط با کارهستند.

به گفته مهرور در فرآیند معاینه شاغلان توسط پزشکان دوره دیده طب کار متقاضیان جهت اخذ کارت سلامت شغلی به آزمایشگاه مرکز بهداشت برای انجام آزمایش های مربوطه با تعرفه دولتی ارجاع داده می شوند و در مراحل بعدی معاینات اسپیرومتری،ادیومتری و بینایی سنجی برای شاغلان انجام گرفته و پس از تأیید نهایی پزشک مربوطه کارت سلامت شاغلان صادر می شود.

 انتهای پیام/ع

کارت سلامت شغلی برای شاغلان صادر می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.