۱۶ تصادف در جاده های بویراحمد و دنا در پی بارش برف و باران

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۲ نفر درپی ۱۶ تصادف جاده‌ای و شهری در جاده‌های شهرستان بویراحمد و دنا مصدوم شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  جلال پوران فرد رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تصادف‌ها روز گذشته (شنبه ۳۰ دی سال 1396) از لحظات آغازین بارش برف و باران تا ساعت ۲۲ شب به وقوع پیوسته است.

بارش برف و کولاک در روز گذشته در برخی جاده‌های برون شهری در مناطق سردسیری این استان سبب کند شدن تردد خودروها شده و تردد در این جاده‌ها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر بود.

وی افزود: این ۱۶ تصادف در حوزه بویراحمد و دنا ۳۲ مصدوم درپی داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مجموع تصادفات روز گذشته را ۱۲ تصادف جاده‌ای و چهار تصادف شهری عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در تصادفات جاده‌ای ۲۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد 25 نفر به مراکز درمانی اعزام و ۲ مصدوم درمان سرپایی شدند.

پوران فرد بیان کرد: از چهار تصادف شهری پنج نفر مصدوم که سه نفر اعزام و نیز ۲ مصدوم درمان سرپایی شدند.

وی ابراز داشت: با اعلام این تصادفات به مرکز پیام ۱۱۵ بلافاصله اکیپ‌های اورژانس به محل حادثه اعزام و پس از انجام اقدامات درمانی لازم ۲۸ مصدوم به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اعزام و هفت نفر درمان سرپایی شدند.

حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد در پنج سال گذشته بیش از یک هزار کشته، 30 هزار زخمی و 150 ضایعه نخاعی در پی داشته است.

ایمن و استاندارد نبودن جاده‌های ارتباطی یکی از مشکلات اساسی این استان است.

افزون بر 6 هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این استان دارای 45 گردنه و یک هزار و 500 کیلومتر جاده برف گیر است.

 

انتهای پیام/ش

۳۲مصدوم در پی تصادفات در جاده های بویراحمد و دنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.