عربستان خواستار ادامه همکاری کشور‌های عضو اوپک و غیر اوپک شد

عربستان سعودی خواستار گسترش همکاری بین تولید کنندگان نفت عضو اوپک و غیر اوپک فراتر از سال ۲۰۱۸ شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، عربستان سعودی خواستار گسترش همکاری بین تولید کنندگان نفت عضو اوپک و غیر اوپک فراتر از سال ۲۰۱۸ شد.

این کشور بزرگ صادرکننده نفت در حالی خواستار افزایش همکاری بلند مدت بین تولیدکنندگان نفت می‌شود که بهای هر بشکه نفت که در سال ۲۰۱۶ کمتر از ۳۰ دلار بود کنون به ۷۰ دلار افزایش یافته است.

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی پیش از دیدار با وزرای کشور‌های عضو اوپک و غیر عضو اوپک در مسقط پایتخت عمان گفت: نباید تلاش هایمان را فقط به سال ۲۰۱۸ محدود کنیم چرا که تولیدکنندگان نفت به چارچوب همکاری بلندمدت تری نیازمندند.

فالح نشست اعضای برجسته اوپک و غیر اوپک شامل روسیه را رضایتبخش خواند.

این اولین بار است که عربستان سعودی به طور رسمی از احتمال شکلی جدید از همکاری بین تولیدکنندگان نفت، پس از ۲۰۱۸، سخن می‌گوید. توافق فعلی درباره کاهش تولیدات که در ژانویه گذشته آغاز شده است، در دسامبر امسال به پایان خواهد رسید.

خالد الفالح قبل از آغاز اجلاس کمیته وزارتی نظارت اوپک بر پیاده‌سازی توافق کاهش تولید گفت: ادامه دادن همکاری‌ها دنیا را متقاعد خواهد کرد که هماهنگی بین تولیدکنندگان نفت قرار است همچنان باقی بماند.

وزیر انرژی عربستان سعودی افزود، این لزوما به معنای آن نیست که مانند آن‌چه در ۲۰۱۶ امضا کردیم، به تعداد بشکه‌های کاهش یافته فعلی پایبند بمانیم یا سطح هدف تولید را کشور به کشور تعیین کنیم، بلکه به معنای این است که به سهام‌داران، سرمایه‌گذاران، مصرف‌کنندگان و جامعه بین‌الملل اطمینان دهیم که این توافق برای ماندن آمده است و ما قرار است با هم همکاری داشته باشیم.

فالح ادامه داد: اقتصاد جهانی در طول کاهش تولیدات، که بیشترین سختی آن به دوش عربستان سعودی با بیشترین میزان کاهش تولید بود، تقویت شده است و ذخایر انبار‌های نفت در جهان کاهش یافته است در نتیجه بازار‌های نفت در سال ۲۰۱۸ به توازن باز می‌گردد.

وی خاطر نشان کرد، تولیدکنندگان هنوز برای بازگرداندن سلامت کامل به بازار، کار‌های سخت زیادی در پیش دارند و احتمال این که زودتر از اواسط امسال به تعادل برسیم وجود ندارد.

انتهای پیام/

درخواست عربستان برای همکاری تولید کنندگان نفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار