افزایش بهای نفت/ ثبات در بازار طلا

در پی اظهارات یک مقام عربستان سعودی مبنی بر ادامه همکاری اعضای اوپک پس از سال ۲۰۱۸، بهای نفت با افزایش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال اظهارات عربستان سعودی درباره اینکه همکاری تولیدکنندگان حوزه نفت حتی پس از سال 2018 هم ادامه خواهد داشت، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با افزایش همراه بود. رشد اقتصاد جهانی و همچنین کاهش فعالیت های حفاری آمریکا هم بر افزایش بهای نفت اثرگذار بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 25 سنت افزایش (معادل 0.4 درصد) به 68 دلار و 89 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت در 15 ژانویه به 70 دلار و 37 سنت در هر بشکه رسیده بود که این بالاترین سطح از دسامبر 2014 محسوب می شود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 24 سنت افزایش (معادل 0.4 درصد)، 63 دلار و 61 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت شاخص آمریکا در 16 ژانویه به 64 دلار و 89 سنت در هر بشکه رسیده بود که این بالاترین سطح از دسامبر 2014 بود.

«خالد الفالح»، وزیر انرژی عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده جهان و رئیس سازمان اوپک است، روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد کشورهای تولیدکننده نفت به این توافق رسیده اند که باید به همکاری های خود حتی پس از منقضی شدن توافق نفتی در پایان سال 2018 اوپک ادامه دهند.

شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» روز جمعه اعلام کرد: در آمریکا هم در هفته منتهی به 19 ژانویه تعداد سکوهای حفاری با 5 مورد کاهش همراه بود و تعداد کل این سکوها به 747 سکو رسید. با وجود این کاهش، تعداد سکوهای حفاری آمریکا در سال 2017 در مقایسه با سال 2016 بسیار بالاتر بوده است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند.

به دنبال کاهش اندک ارزش دلار آمریکا در پی تعطیلی دولت این کشور، بهای طلا امروز (دوشنبه) با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1331.57 دلار معامله شد. ارزش دلار آمریکا در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.1 درصد کاهش همراه بود.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار