مبلغان بین‌المللی باید از نظر مالی حمایت شوند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان کفت: طلاب متخصص ، بدون هیچ‌گونه حمایت خاصی به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند در صورتی که باید از این مبلغان بین‌المللی حمایت مالی شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار معاون بین‌الملل و مسؤول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه‌های کشور با بیان این‌که حوزه علمیه قم در زمینه ارتباط بین‌المللی ضعیف است، اظهار داشت: بهتر است به جای آموزش دادن زبان‌های مختلف به طلاب فارسی‌زبان و اعزام آنان برای تبلیغ به کشورهای هدف، از طلابی استفاده شود که زبان‌دان هستند، برای مثال می‌توان از خوزستانی‌های با استعداد که بر زبان عربی مسلط هستند بهره برد و یا از ظرفیت طلاب خارجی جامعةالمصطفی استفاده کرد.

وی افزود: این طلاب بهتر از طلاب فارسی‌زبان بر زبان‌های کشورهای مختلف، مسلّط هستند و می‌توانند ارتباط مؤثرتری با مردم آن کشورها برقرار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تأکید بر تبیین و تشریح ولایت فقیه برای مردم کشورهای عربی عنوان کرد: تنها افرادی که هم‌لهجه مردم آن مناطق هستند و با آداب و رسوم آنان آشنایی دارند، می‌توانند به خوبی موضوع ولایت فقیه را برای آنان تبیین و تشریح کنند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: دولت نیز همین اشتباه را انجام می‌دهد و افرادی را به عنوان سفیر، بازاریاب و یا رابط فرهنگی به کشورهای مختلف اعزام می‌کند که به خوبی با زبان، فرهنگ و آداب و رسوم آن کشورها آشنا نیستند، بنابراین لازم است مرکزی برای جذب افراد با استعداد و مسلط به زبان راه‌اندازی شود و با آموزش قرآن، نهج‌البلاغه، مبانی تبلیغ و سایر علوم لازم به تربیت آنان بپردازند، البته لازم نیست این طلاب حتماً با لباس طلبگی به تبلیغ مشغول شوند بلکه می‌توانند از شیوه‌های مؤثر و متناسب با هر کشور و یا منطقه استفاده کنند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: وهابی‌ها در مدت چهار سال مبلغ تربیت می‌کنند و از آنان حمایت مالی می‌شود در حالی که طلاب متخصص تربیت شده در قم، بدون هیچ‌گونه حمایت خاصی به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند، بنابراین مبلغان بین‌المللی باید از نظر مالی نیز حمایت شود.

وی با بیان این‌که قم مرکز شیعه است و بر اساس روایات اسلامی، معارف اهل بیت(ع) از این شهر نشأت می‌گیرد، تصریح کرد: افتخار می‌کنیم در شهر مقدس قم و در جوار حضرت معصومه(س) تحصیل کرده‌ایم و هم اکنون حوزه علمیه اصفهان با حوزه علمیه قم ارتباط خوبی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این‌که انتشار اخبار در خبرگزاری حوزه و یا هفته نامه افق حوزه باید به گونه‌ای مفید باشد، خاطرنشان کرد: صرف انتشار خبر فایده‌ای ندارد، این انتشار اخبار باید سبب تقویت فرهنگ و علم انسان شود، همچنین استفاده از میان‌تیتر، جمع‌آوری فتاوای جدید مراجع تقلید، بیان اصول اعتقادات به زبان ساده، تبیین و تشریح احادیث و موضوع ولایت فقیه مورد توجه قرار گیرد.

معاون بین‌الملل و مسؤول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه‌های کشور در ابتدای این دیدار با اشاره به ساختار جدید حوزه علمیه اظهار داشت: معاونت بین‌الملل و ارتباطات حوزه علمیه کشور در حوزه بین‌الملل، رسانه و خبرگزاری و تنظیم ارتباطات حوزه با نهادهای کشور فعالیت دارد.

حجت‌الاسلام سید مفید حسینی کوهساری اضافه کرد: هیچ ارتباط تعریف شده، به جز چند تفاهم‌نامه میان حوزه و سایر نهادهای کشور تنظیم نشده است، همچنین تشکل‌های متعددی در حوزه وجود دارند که باید ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزش زبان، مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی برای طلاب مبلغ در کشورهای خارجی برگزار می‌شود.

معاون بین‌الملل و مسؤول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه‌های کشور با اشاره به ارتباط خوب حوزه علمیه اصفهان و قم، گفت: خارج ساختن نشریه افق حوزه از فضای خبری به سمت مطالب تحلیلی، مصاحبه‌ای، ترویج مبانی انقلابی و توجه به ظرفیت استان‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار این مرکز قرار دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.