واکسیناسیون یک میلیون راس دام بر علیه بیماری تب برفکی درکردستان

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان از واکسیناسیون بیش از یک میلیون راس دام سبک و سنگین استان بر علیه بیماری تب برفکی خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی استان کردستان  از اجرای  مرحله سوم واکسیناسیون تب برفکی همزمان با دهه مبارک فجر امسال در سراسر استان خبرداد وگفت: این طرح طی هفته آیندهآغاز و تا ۱۴ اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی طرح، افزود: در این مرحله پیش بینی می شود بیش از یک میلیون راس دام سبک و ۷۰۰ هزار راس دام سنگین استان واکسینه شوند.

ورمقانی  با اشاره به اینکه در مرحله سوم واکسیناسیون حدود ۶۰ درصد جمعیت دامی استان تحت پوشش قرار می گیرد، بیان کرد: از آنجا که توان اقتصادی دامداران ما پایین است، واکسیناسیون دام های استان برعلیه بیماری تب برفکی به طور ۱۰۰ درصد رایگان انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان اضافه کرد: مرحله سوم طرح واکسیناسیون دام در استان کردستان توسط ۴۰ اکیپ که از این تعداد ۲۵ اکیپ بخش خصوصی و ۱۵ اکیپ هم دولتی است، اجرا می شود.

ورمقانی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی اگر در جمعیت دامی شیوع یابد منجر به خسارت و تلفات زیاد و کاهش تولید خواهد شد، گفت: به منظور پیشگیری و کاهش ضرروزیان ناشی از این بیماری، هر سال در سه فاز جداگانه اقدام به واکسیناسیون دام های سبک و سنگین استان می کنیم.

وی درپایان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون دو فاز طرح واکسیناسیون دراستان انجام شده است،گفت: در این دو مرحله ۸۵۰ هزار راس دام سبک و ۱۴۰ هزار راس دام سنگین استان به طور کاملا رایگان واکسینه شدند.

انتهای پیام/م

واکسیناسیون رایگان دام های استان کردستان برعلیه تب برفکی

برچسب ها: درمان ، حاشیه پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.