اکبریان در صحن علنی:

برای راه اندازی شبکه ملی تاکنون 17 درصد بودجه اختصاص یافته است

رئیس کمیسیون صنایع گفت: شبکه ملی که مورد تأکید مقام معظم رهبری و مجلس است تاکنون 17 درصد بودجه را دریافت کرده است.

برای راه اندازی شبکه ملی تاکنون 17 درصد بودجه اختصاص یافته استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن در صحن علنی امروز(سه‌شنبه3 بهمن ماه) در گزارش خود درباره عملکرد 8 ماهه بودجه سال 96، گفت: امروز صنعت و تولید در اوج مظلومیت قرار دارد و واردات، قاچاق کالا، عدم ثبات نرخ ارز، فسادها و فشار مالیاتی بر صنعت فشار می‌آورد.

وی تصریح کرد: کره جنوبی تنها 15 درصد مالیات از صنعت دریافت می‌کند، اما ما با وجود تحریم و رکود 64.5 درصد مالیات از صنعت‌‌مان می‌گیریم.

اکبریان با اشاره به بودجه سال 96 بیان کرد: ‌بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها باید 30 درصد به تولید اختصاص پیدا می‌کرد که میسر نشده و از 100 میلیارد تومان بودجه جداول تنها 21 میلیارد تومان دولت به صنعت اختصاص داده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن بیان کرد: سازمان زمین‌ شناسی هم از 5 میلیارد تومان بودجه تنها 20 درصد را دریافت کرده و مجبور شده دو هلی‌کوپتر خود را برای تأمین بودجه اجاره دهد.

وی با بیان اینکه تأکید ما بر جایگزینی بحث معدن به جای نفت بوده است، گفت: 926 میلیارد تومان بودجه برای معادن در نظر گرفته شده بود که تنها 421 میلیارد تومان تخصیص داده شده و 326 میلیارد تومان هم پرداخت شده است.

اکبریان ادامه داد:‌ همچنین 136 میلیارد تومان بودجه شهرک‌های صنعتی در کشور بوده که این رقم در سال 97 کاهش داشته است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به حوزه وزارت ارتباطات هم اظهار کرد: وزارت ارتباطات برای زیرساخت‌های خود 5 هزار و 100 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که تنها 100 میلیارد تومان آن پرداخت شده است و برای شبکه ملی که مورد تأکید مقام معظم رهبری و مجلس بوده تاکنون 17 درصد بودجه دریافت کرده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه برای زیرساخت‌های بخش پتروشیمی هم تاکنون ریالی پرداخت نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار