تصویب 98 پروژه اقتصاد مقاومتی در اردبیل

تا آخر دی‌ماه امسال ۹۸ مورد اخذ پروژه‌های برنامه‌های ملی اقتصاد مقاومتی در باب اجرای پروژه‌ها انجام شده و تعداد ۲۵ دستگاه اجرایی مجری پروژه‌های مصوب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داود شایقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل صبح امروز در جلسه بررسی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار داشت: 239 پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مصوب شده به طوری که بر اساس تصمیم این ستاد 85 طرح در قالب 12 برنامه زمینه اجرایی پیدا کرده است که تعداد برنامه‌های ابلاغی معاون اول رئیس جمهور 11 برنامه در قالب 94 پروژه بوده که در تعیین پروژه‌های استانی نیز 10 برنامه و به تعداد 98 پروژه زمینه اجرایی و عملیاتی به خود گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل بیان کرد: تا آخر دی‌ماه امسال 98 مورد اخذ پروژه‌های برنامه‌های ملی اقتصاد مقاومتی در باب اجرای پروژه‌ها انجام شده و تعداد 25 دستگاه اجرایی مجری پروژه‌های مصوب شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به اهداف کمی در اجرای این پروژه‌ها تصریح کرد: 119 مورد ابلاغ پروژه‌های ملی اقتصاد مقاومتی و درخواست تعیین اهداف و عملیات آنها انجام شده و 22 جلسه ستاد را با 84 مصوبه برگزار کردیم که در باب واگذاری پروژه‌های ماده 27، 88 و سایر روش‌ها در مجموع 91 پروژه شناسایی شده که ما در قالب 39 کارگروه واگذاری سعی کردیم تا واگذاری این پروژه‌ها را به بخش خصوصی شاهد باشیم.

شایقی افزود: هفت پروژه در شرکت آب منطقه‌ای، پنج پروژه در فرهنگ و ارشاد اسلامی، 45 پروژه در ورزش و جوانان، 13 پروژه در جهاد کشاورزی، 10 پروژه در میراث فرهنگی، سه پروژه در ادارات فنی  و حرفه‌ای، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی و در هر یک از شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و حمل و نقل و پایانه هر یک به تعداد یک پروژه شناسایی و برای واگذاری احصا شده است.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی و عملیاتی در راستای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اختصاص 7 هزار و 440 میلیارد ریال برای آب‌های مرزی از محل صندوق توسعه ملی و اختصاص 350 میلیون یورو به صورت فاینانس برای اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه سبلان انجام شده و آبگیری سد گیوی، احداث و تکمیل شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در استان اردبیل، توسعه کشت متراکم، بهره‌برداری از 17 سردخانه، 17 انبار سر و سه واحد فرآوری و نگهداری مشتقات سیب‌زمینی در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از اعطای تسهیلات به 130 واحد تولیدی و 35 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد خبر داد و افزود: تکمیل و راه‌اندازی نساجی ستاره سبلان و اجرای تصفیه خانه فاضلاب پارس‌آباد و بیله‌سوار براساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

وی با بیان مسایل و مشکلات مهم در این حوزه بیان کرد: عدم تبیین کامل اقتصاد مقاومتی و تعیین شاخص‌های آن، فراگیر بودن و وسیع بودن دامنه عملیات  آن، بخشی‌نگری و محلی‌نگری و بلااستفاده ماندن بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های اجرایی و علمی از مشکلات و چالش‌های این بخش است.

شایقی با بیان اینکه تناقض در سطوح و لایه‌های اجرایی، عدم همکاری لازم اعضای ستاد با دبیرخانه و مشخص نبودن منابع مالی و حمایت‌ها از دیگر مسایل و مشکلات پیش رو در حوزه اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: گفتمان‌سازی و تبیین اقتصاد مقاومتی باید با همکاری رسانه‌ها، نخبگان و صاحب‌نظران انجام شده و توان اجرایی و سرمایه‌های اجتماعی را برای فراگیر کردن اقتصاد مقاومتی به کار ببندیم.

 

انتهای پیام/ع

بررسی پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار