در کمیسیون مشورتی تاکید شد:

مقررات حاکم بر فضای مجازی به روز رسانی می شوند

در جلسه ۶۹۵ کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی به روز رسانی مقررات حاکم بر فضای مجازی مطرح شد.

مقررات حاکم بر فضای مجازی به روز رسانی می شوندبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه 695 کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه که به موضوع «آینده پژوهی فضای مجازی» اختصاص داشت؛ گزارش تهیه شده توسط یکی از مراکز تحقیقات و آینده پژوهی در حوزه فضای مجازی، پیرامون روند رو به رشد فعالیت‌های متنوع در این حوزه ارائه شد.

در این گزارش با اشاره گسترش فعالیت‌های مبتنی بر اینترنت، موضوعاتی مانند اینترنت اشیاء، بازی‌های رایانه‌ای، نزدیک شدن تولیدات مجازی به جهان واقعیت و کمرنگ تر شدن نقش دولت‌ها با توسعه فضای مورد تحلیل و بررسی قرا رگرفت.

بررسی تطبیقی نحوه تعامل سایر دولت‌ها با فضای مجازی در شورای عالی انقلاب فرهنگی

پس از ارائه این گزارش، اعضای کمیسیون به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است: بررسی تطبیقی نحوه تعامل سایر دولت‌ها با فضای مجازی، آینده نگاری دقیق از چشم انداز پیش روی فضای مجازی، بهره‌گیری از فرصت‌‎های فضای مجازی با رویکرد تکیه بر نقاط قوت کشور در این زمینه، ساماندهی مدیریت فضای مجازی، آموزش سواد رسانه ای، خلاقیت محوری در آموزش کشور، به روزآوری قوانین و مقررات حاکم بر فضای مجازی همگام با تحولات شتابنده این حوزه و توجه به سه حوزه نرم افزار، سخت افزار و تولید محتوا در فضای مجازی.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.