احتمال قرار گرفتن دوربین‌های سلفی زیر صفحه نمایش

ثبت اختراع سامسونگ می‌گوید دوربین‌های سلفی آینده ممکن است زیر صفحه نمایش قرار بگیرند.

دوربین های سلفی آینده ممکن است پشت صفحه نمایش قرار بگیرندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قرار گرفتن حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش قابلیتی است که می تواند باعث تغییر طراحی گوشی‌های هوشمند شود به طوری که احتمالا شاهد قرار گرفتن برخی از قابلیت‌های گوشی‌ها زیر صفحه نمایش باشیم. یکی از این قابلیت‎ها ترکیب حسگر اثر انگشت و دوربین زیر صفحه نمایش است. اما آیا ترکیب حسگر اثر انگشت و دوربین زیر صفحه نمایش ممکن است؟

ثبت اختراع سامسونگ چنین امکانی را تأیید می‌کند. این یک گام به جلوست و می‌تواند در آینده باعث تحول طراحی گوشی‌های هوشمند شود.

شیائومی Mi Mix (اولین در بدون قاب ها) در حال حاضر دارای یک گوشی(earpiece) در زیر صفحه بود اما صدایی عالی نداشت. Mix همچنین دوربین سلفی را به پایین گوشی انتقال داده بود (البته این شاید مورد علاقه ما نباشد). البته در حالت نظری می توان گفت دوربین می‌تواند هر جایی قرار بگیرد به شرط آن که ما در صفحه نمایش آنچه را که دوربین نشان می دهد ببینیم (به طوری که هنگام برقراری تماس ویدیویی مشکلی از بابت ارتباط با طرف مقابل نداشته باشیم).

به هر حال مشکل اینجاست که تا کنون هیچ کس چنین دوربینی را نساخته است. یک اختراع اولیه  از یک صفحه OLED  شفاف (transparent) با نرخ رفرش بالا خبر می‌دهد که دستگاه می تواند صفحه را روشن و خاموش کند. به هرحال با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی احتمالا تا چند سال آینده شاهد تحول در زمینه طراحی خواهیم بود.

انتهای پیام/

دوربین سلفی ممکن است زیر صفحه نمایش قرار بگیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار