محمد معتمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هنوز میل به موسیقی اصیل ایرانی در بین مردم وجود دارد/ آلبوم جدیدم به زودی منتشر می‌شود

خواننده موسیقی سنتی کشورمان گفت: جذابیت موسیقی سنتی ما کم نشده است و هنوز میل به موسیقی ایرانی در بین مردم وجود دارد.

آلبوم جدیدم به زودی منتشر می شود/ موسیقی راهش را گم کرده استمحمد معتمدی خواننده کشورمان، در خصوص اهمیت آگاهی دادن به مردم درباره موسیقی سنتی به خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در کشور ما آن طور که باید و شاید به موسیقی سنتی پرداخته نشده و به نظرم موسیقی کشور ما گمراه شده است. نسل جدید ما آگاه نیستند و نسبت به قواعد موسیقی آشنایی ندارند. باید بدانیم که جذابیت موسیقی سنتی ما اصلا کم نشده است.

این خواننده ادامه داد: موسیقی اصیل ایرانی مبتنی بر فرهنگ و شرایط روز جامعه هنوز از بین نرفته است. مثلاً قطعه کویر که در آواز دشتی تولید شد و ساخت تصنیف گل‌ها با رنگ و بوی جدید، بسیار با اقبال مخاطب همراه بود؛ بنابراین هنوز میل به موسیقی اصیل ایرانی وجود دارد.

وی که در جشنواره موسیقی فجر امسال روی صحنه رفت؛ درباره همکاری‌اش با ارکستر ملی گفت: پیش از این هم من همکاری زیادی با ارکستر ملی داشتم. زمانی هم که استاد شهبازیان پیشنهاد همکاری در ارکستر ملی را به بنده دادند، بدون تأمل پذیرفتم. بعد از آن هم جلساتی با بنیاد رودکی و فریدون شهبازیان داشتیم که در نهایت منتهی به اجرای ما در سی و سومین دوره جشنواره موسیقی فجر شد.

معتمدی با اشاره به اهمیت جدی گرفتن جشنواره موسیقی فجر گفت: جشنواره موسیقی فجر جایگاه بدی در فستیوال‌های بزرگ ندارد، اما ما باید این جشنواره را ابتدا در کشور خودمان معرفی کنیم. این جشنواره ملی ماست و باید تمامی ارگان ها و رسانه های فرهنگی و اجتماعی کشور از آن حمایت کنند. البته منظور من فقط حمایت مالی نیست.

این خواننده ادامه داد: یک خواننده وقتی یک قطعه می خواند و آن قطعه شنیده می شود، همه از آن قطعه حرف می زنند و تمامی بیلبوردها پر می شود از تبلیغ آن خواننده؛ اما برای ما تبلیغ جشنواره موسیقی فجر جدی گرفته نمی‌شود و این ضعف بزرگی است. در زمان برگزاری جشنواره‌ها، تمام مردم دنبال بلیت خریدن برای حضور در کنسرت‌های جشنواره های موسیقی هستند.

معتمدی در پایان از انتشار آلبوم جدیدش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: آلبوم جدیدم به زودی منتشر می‌شود و  ابراهیم تهرانی‌پور آهنگسازی آن را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

 

کیفیت جشنواره موسیقی فجر از نگاه محمد معتمدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار