امام جمعه اردکان:

شان و منزلت واقعی پرستار در یک روز خلاصه نمی شود

امام جمعه اردکان گفت: مسئولین باید در حد امکان به مشکلات و گلایه‌های پرستاران رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت‌الاسلام‌سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان گفت : بعضی از مشاغل وجود دارد که تا کسی به‌صورت مستقیم با آن در ارتباط نباشد نمی‌تواند شرایط، سخت و زحمات این شغل را درک کندوقطعاً قشر دلسوز و زحمتکش پرستاران راه بزرگ بانوی عاشورا حضرت زینب (س) را ادامه می‌دهند و برای آرامش و آسایش دردمندان تمام هستی خود را نثار می‌کنند و شاهد صحنه‌هایی هستند که در زندگی دیگران وجود ندارد.

امام جمعه اردکان افزود : در دین اسلام برای کسی که ایثار و فداکاری می‌کند اجر و پاداش ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده است. پرستاران، منادیان انسانیت و کرامت هستند و در شغل خود با خداوند معامله می‌کنند.

وی گفت: یکی از آثار و برکات وجودی پرستاران این است که افراد بیمار با رفتار، اخلاق و رسیدگی خوب پرستاران روحیه می‌گیرند و درنتیجه باعث می‌شود که از عمق وجود دعاگوی آن‌ها باشند چراکه دعای قلبی بیماران و دردمندان یک غنیمت و ذخیره‌ای برای پرستاران است.

شاکر ادامه داد : اگر کسی به دردمندی خدمت کند، مشکل فرد گرفتاری را حل کند و از عمق وجود مشمول دعای خیر این دردمند قرار بگیرد آثار و برکات فراوانی در زندگی او خواهد داشت به‌گونه‌ای که این دعا می‌تواند در سرنوشت دنیا و آخرتش تأثیر داشته باشد بدون شک تلاش و تعهد همه‌جانبه پرستاران گرامی در خدمت به بیماران و تسکین آلام آنان، اجری عظیم و ماندگار به همراه دارد.

امام جمعه اردکان افزود : همان‌گونه که داشتن مسئولیت، برکات و اجر و پاداش فراوانی دارد در کنار آن پاسخگویی در قبال این مسئولیت نیز بیشتر می‌شود چراکه اگر خدای‌ناکرده پرستاری در انجام‌وظیفه خود کوتاهی کند ممکن است خسارتی به بار آید که گاهی قابل جبران هم نیست.

وی تصریح کرد: پرستاران باید به مسئولیت خود به‌خوبی عمل کنند و مسئولان و مردم هم باید قدردان زحمات آنان باشند مسئولین باید در حد امکان به مشکلات و گلایه‌های پرستاران رسیدگی کنند و فقط در روز پرستار از آن‌ها یاد نکنند.

امام‌جمعه اردکان در پایان گفت: شأن و منزلت واقعی پرستار در یک روز از سال خلاصه نمی‌شود بلکه با تبلور حس انسان‌دوستی در هرلحظه و هر آنی به‌عنوان بنده صالح پروردگار، پرچم‌دار این رسالت خطیر انسانی می‌شود.

انتهای پیام/ ی

ضرورت رسیدگی به دغدغه ها و مشکلات پرستاران 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، پرستار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار