مدیر کل منابع طبیعی لرستان خبر داد؛

دستگیری عامل تخریب درختان جنگلی خرم‌آباد

مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: عامل تخریب درختان جنگلی داد آباد شهرستان خرم‌آباد دستگیر شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شیرزاد نجفی، مدیر کل منابع طبیعی لرستان گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر قطع درختان جنگلی منطقه داد آباد خرم‌آباد، اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری عامل این کار آغاز و گروه ویژه‌ای برای بررسی موضوع به محل موردنظر اعزام شد.

وی بابیان اینکه فرد متخلف به هنگام شب و با استفاده از ارّه موتوری اقدام به قطع درختان جنگلی بلوط منطقه دادآباد می‌کرد افزود: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان، پس از گشت زنی‌های متوالی، فرد خاطی را شناسایی و طی یک عملیات ویژه در حین ارتکاب جرم دستگیر کردند.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: این متخلف پس از تشکیل پرونده قضایی و صدور حکم توسط بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب خرم‌آباد، تحویل مراجع قضایی شد.

وی با اشاره به تمهیدات جدی و سختگیرانه منابع طبیعی در برخورد با متجاوزان به اراضی ملی به‌ویژه در جنگل‌های انبوه و ارزشمند بلوط منطقه داد آباد شهرستان خرم‌آباد گفت: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی با گشت زنی‌های مداوم و بی‌وقفه از انفال و منابع طبیعی محافظت می‌کنند و به متخلفان و سودجویان اجازه تعرض و دست‌درازی به این منابع را نخواهند داد.

نجفی با اشاره به اطلاع‌رسانی مردم از طریق سامانه ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع گفت: به‌طور قطع هوشیاری و اطلاع‌رسانی مردم می‌تواند نقش مؤثری در کاهش خسارات ناشی از تخریب در عرصه‌های منابع طبیعی داشته باشد.

انتهای پیام/د

عامل تخریب درختان جنگلی خرم‌آباد دستگیر شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.