ایجاد اشتغال برای بیش از 2 هزار نفر در حوزه فناوری اطلاعات استان اردبیل

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: زمینه ورود یک هزار و ۳۰۰ شرکت با ظرفیت اشتغال ۲ هزار و ۹۰۰ نفری به حوزه فناوری اطلاعات استان اردبیل تسهیل و فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: طی دو سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل انجام شده است که در این راستا تعداد 100 اپلیکیشن تلفن همراه در موضوعات مرتبط با حوزه‌های سلامت، گردشگری، خدمات شهری و محتوای مذهبی تولید شده‌اند و که علاوه بر این زمینه ورود یک هزار و 300 شرکت به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز تسهیل شده و فراهم آمده است.

وی با اشاره به اینکه در بازه زمانی مذکور تعداد 25 مورد انیمیشن نیز تولید شده است، افزود: در این زمینه فراخوان‌های زیادی در رابطه با دعوت از فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح استان داده شده است که این موضوع زمینه همکاری با بسیاری از این افراد را نیز فراهم آورده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به فعالیت این شرکت‌ها و انسجام در راستای اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی در سطح استان اردبیل تصریح کرد: فعالیت این تعداد از شرکت‌ها در زمینه تجارت الکترونیک و تولید محتوا بوده و در این راستا زمینه اشتغال برای 2 هزار و 900 نفر فراهم شده است.

رزمی گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در راستای ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه تولید انیمیشن و اپلیکیشن‌های تلفن همراه انجام شده است و این در حالی است که قبل از این مدت فعالیت چندانی در این حوزه و به ویژه تولید محتوا نداشتیم.

وی اظهار کرد: برگزاری نشستهای تخصصی کسب و کار در سطح استان اردبیل همچنان به قوت باقی است و به صورت دوره‌ای شاهد برقراری این نشست‌ها هستیم که در این زمینه 15 نشست تخصصی کسب و کار و همچنین 5 رویداد مهم و علمی استارت آپ ویکند در سطح استان بودیم که این عوامل نیز اقدامات بسیار خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بود.

وی با اشاره به حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: تمامی ایده‌های تولید محتوا در حوزه فناوری اطلاعات مورد حمایت است و به همین منظور رویدادهای استارت آپ ویکند و جلسات مشاوره و کارآفرینی به صورت مداوم و مستمر در سطح استان و برخی اوقات در مراکز شهرها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

تولید 100 اپلیکیشن تلفن همراه در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.