کلینیک آنلاین؛

پاسخ سوالات خود در زمینه «بیماری‌های کلیوی» را اینجا بخوانید

سوالاتی را که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک متخصص اورولوژی پاسخ داد.

پاسخ سوالات خود در زمینه «بیماری‌های کلیوی» را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

سوال های شما در زمینه «بیمار‌ی‌های کلیوی » را   دکتر علی محمد فخر یاسری متخصص اورولوژیست، کلیه و ناباروری  پاسخ داد.

سوال: گفته می‌شود که بیماری‌های کلیه جزء بیماری‌های خاموش اند؛ یعنی تا مدتی خیلی طولانی کسی متوجه آن نمی‌شود. با این تعریف ما باید چگونه  علایم خطرناک رو متوجه شویم؟

پاسخ: سریع‍‌ترین راه تشخیص بیماری‌های کلیوی تغییرلت فشار خون است؛ توصیه می شود افراد بالای 35 سال به طور متناوب فشار خون خود را اندازه گیری کنند؛ علائم خطر دیگری نیز مطرح است؛ درد پهلو، ورم اندام تحتانی مثل پا یا زیر چشم‌ها، دردهای مثانه، انسداد در ادرار یا کاهش فشار ادرار کردن از نشانه های دیگر بیماری‌های کلیوی است.

سوال: علت کیست کلیه چیست؟

پاسخ: فرضیه های زیادی وجود دارد اما هنوز علت دقیق آن مشخص نیست.

سوال: آیا کیست کلیه می تواند به دلایل ارثی باشد؟

پاسخ: بله می‌تواند ارثی باشد؛ مهم ترین مشکل کلیوی به دلایل ارثی، پلی کیستیک کلیه است.

سوال: برای حل مشکل کیست‌های کلیه چه غذاهایی را نباید مصرف کنیم؟

پاسخ: برای کیست های ساده رژیم غذایی خاصی توصیه نمی‌شود؛ اما برای پلی کیستیک می‌بایست فرد حتما میزان نمک مصرفی و فشار خون خود  را کنترل کند. طبیعتا نمک بالا و غذاهایی که فشار خون فرد را بالا می‌برند، مضر هستند.

سوال: بهترین داروی فشار خون برای کلیه‌های پلی کیستیک چیست؟

 پاسخ: معمولا داروهای ACEI  مانند لوزارتان یا  والزارتان  داروهای مناسبی برای کنترل فشارخون در این افراد هستند.

سوال: آیا برای سنگ کلیه محدودیت های غذایی وجود دارد؟

پاسخ: مهم ترین بحث در ایجاد سنگ کلیه کلسیم دفعی است. اکیدا توصیه می‌شود کسانی که با مشکل سنگ کلیه موجه اند حداقل روزی سه لیتر آب مصرف کنند به طوری‌که ادرار آن‌ها بی رنگ باشد؛ محدودیت مصرف برای گوشت و نمک دارند اما در مصرف لبنایت محدودیت خاصی وجود ندارد.

سوال: آیا پلی کیستیک می تواند موجب کرختی بدن مخصوصا در دست‌ها شود؟

پاسخ: خیر، ارتباطی بین این 2 وجود ندارد؛ ممکن است کرختی به دلیل فشار خون بالا باشد؛ بهتر است فرد فشار خون خود را اندازه گیری کند.

سوال: آیا تکرر و فوریت ادرار نشانه حتمی بیماری‌های کلیوی است؟

پاسخ: خیر ممکن است دلایل زیادی داشته باشد؛ می تواند مشکل مثانه باشد یا در آقایان مشکلات پروستات هم می تواند دلیل آن باشد.

سوال: اینجانب 61 سال سن دارم؛ هر 2 کلیه و کبد بنده دارای کیست است وکلیه‌ها سنگ سازند.سه ماه قبل از کلیه چپ سنگ 14میل سنگ شکن کردم که دفع شده.حدود 2 هفته است که کمردرد دارم.آیا کمردرد مربوط به بیماری سنگ کلیه ام است؟

پاسخ: کمردرد دلایل زیادی دارد؛ اگر کمر درد با خم و راست شدن یا گرم کردن بهبود پیدا کرد به کلیه ها ارتباطی ندارد؛ برای اطمینان از اینکه کمر درد شما مربوط به کلیه است بهتر است یک سونوگرافی انجام دهید.

سوال: کلیه های من کیست های زیادی دارند که بزرگترین سایز آن‌ها  4.4 است، آیا راه درمانی وجود دارد؟

پاسخ: بله؛ محدودیت‌های غذایی را رعایت کنید. مصرف گوشت و نمک را حتما کاهش دهید و مایعات بیشتر مصرف کنید؛ آب میوه‌های طبیعی مخصوصا آب پرتقال یا آب لیمو به شما کمک زیادی می کند.

سوال: آیا کلیه های پلی کیستیک درمان می شود؟

پاسخ: خیر درمان قطعی وجود ندارد. تنها کنترل و رعایت محدودیت‌های غذایی که مطرح شد می تواند در کنترل مشکل شما مفید باشد.

 سوال: دختری 10 ساله دارم که چند بار در سونوگرافی‌هایی  که انجام داده ام دارای یک مورد fullness خفیف لگنچه وسیستم جمع کننده کلیه چپ و قطرقدامی-خلفی لگنچه کلیه چپ و درحالت مثانه پر در حدود 12میلی متر است. لطفا بفرمائیدچکار باید بکنم؛ ضمنا قبلا اسکن داده ام  و برگشت ادرار نداشت؟

پاسخ: اگر برگشت ادرار نداشت، عکس برداری از مثانه (VCUG) انجام شود. اگر قبلا از کلیه اسکن گرفته شده، اسکن مثانه هم لازم است؛ اما با اسکن هسته ای از کلیه ها که محل اتصال حالب به مثانه است می‌توان بررسی کرد که آیا این محل تنگ است یا خیر؛ در صورتی که محل اتصال تنگ بود؛ درمان با آندوسکوپی نیاز است که با تزریق ریفلاکس حل شود.

سوال: مردی ۵۰ ساله هستم؛ انجام آزمایشات نشان می‌دهد که قند خونم در حد ۱۲۵ و چربی خون بنده کمی از حد نرمال بالاتر است؛ با سونوگرافی مشاهده شد کلیه هایم هر کدام 3  سنگ در حد زیر 5میلیمتری دارند؛ آیا نیاز به داروی خاصی است و گرفتگی لگن سمت چپ می‌تواند براثر سنگ کلیه باشد؟

پاسخ: در ابتدا حتما یک آزمایش ادرار 24 ساعته لازم است؛ اگر هر 2 کلیه سنگ ساز باشد، سنگ شکن لازم است.

اگر منظورتان از گرفتگی، درد است؛ سی تی اسکن بدون تزریق توصیه می‌شود که ببینیم سنگ در حالب وجود دارد یا خیر.

همچنین سی تی اسکن می تواند در برنامه ریزی برای عمل سنگ شکن هم مفید باشد.

 سوال: حدود ۶ ماه است که در قسمت پشت کلیه چپم درد دارم؛ سونوگرافی و سی تی اسکن هم انجام دادم و تشخیص متخصص این بود که چیزی وجود ندارد؛ هیچ دارویی هم ندادند و گفتند از  اعصاب است؛ مشکل اداری یا سوزش یا خون ریزی هم نداشتم فقط پشت  کلیه درد دارم.

پاسخ: بسیاری از دردهای ناحیه کمر اصلا ربطی به کلیه ها ندارد؛ با توجه به این که سونوگرافی هم انجام دادید و مشکلی وجود نداشته؛ توصیه می شود مشکل را با یک جراح مغز و اعصاب مطرح کنید.

سوال: چند سالی است که سنگ کلیه دارم و چندین بار نیز سنگ شکن کرده ام. دو روز پیش به سونوگرافی رفتم که متوجه یک سنگ 4.5 میلی متری شدم؛. چگونه می توانم این سنگ را که در انتهای کلیه ام قرار دارد بدون سنگ شکن دفع یا خرد کنم؟

پاسخ: توصیه اول ما به شما این است که زیاد مایعات بنوشید؛ مصرف آب میوه هایی همچون آب پرتقال یا آب لیمو را فراموش نکنید. سنگ بزرگی ندارید اما دفع سنگی در انتهای کلیه کمی مشکل است؛ توصیه می‌شود چند ساعت در طول روز پای خود را بالا ببرید و سر و دست ها پایین باشد؛ در حالت معکوس قرار دادن بدن می‌تواند به دفع چنین سنگ هایی کمک کند.

سوال:  پسر ۱۱ساله ای دارم که از حدود 2 سالگی پروتئین دفع کرد و تحت درمان قرار گرفته است و با مصرف قرص پرد نیزولون بیماری تحت کنترل شد و سپس دارو به میزان قرص ۵۰ اضافه شد؛ روند بیماری چگونه است و تا چه زمانی  باید این روند ادامه پیدا کند؟  آیا روزی می‌شود دارو را قطع کرد و یا دارویی جایگزینی کردکه عوارض کمتری داشته باشد؟

پاسخ: در کودکان شرایط متفاوت است و هر کودکی تجویز مخصوص خود را دارد؛ توصیه می‌شود برای پیگیری روند درمانی فرزندتان به نفرولوژیست اطفال مراجعه کنید.

سوال: قسمت تحتانی شکم من درد می کند و این درد هنگامی که دراز می‌کشم خیلی بیش‌تر می‌شود و وقتی بلند می‌شوم و راه می‌روم از درد آن کاسته می‌شود ؛ البته من معده درد هم دارم

پاسخ: چنین دردهایی ربطی به کلیه ندارند؛ دردهای ناشی از مشکلات کلیه با خم و راست شدن دراز کشیدن یا گرم کردن تغییری نمی‌کنند.

سوال: در خصوص دفع پروتئین بالا ناشی از آمیلوئیدوز راهنمایی فرمائید. آیا درمان آمیلوئیدوز وجود دارد؛ به دلیل کاهش مصرف پروتئین و از طرفی دفع پروتئین بالا دچار کاهش وزن و کمردرد شده ام.

پاسخ: باید به یک متخخصص نفرولوژیست مراجعه کنید تا به صورت حضوری شما را ویزیت کند.

 سوال: 2 روز قبل کلیه سمت راست من سنگ داشت و رد شد ولی 2 روز است که کلیه سمت چپم درد می‌کند. 31 سال دارم  و اوره 44 وکراتینین1.4 بوده است. آیا به نظرتان  این مضوع مشکل ساز است؟

پاسخ: ابتدا باید یک سونوگرافی از کلیه مقابل صورت گیرد که مطمئن شویم در کلیه سمت راست دیگر سنگ وجود ندارد؛ همچنین ممکن است کلیه سمت چش شما هم سنگ داشته باشد که سونوگرافی لازم است.

سوال: با سلام بنده ۴۵ سال دارم؛  ۷ ساله دفع پروتئین دارم در  آزمایش ۲۴ ساعت ۲۴۳۵ آزمایش نشان داد؛ قرصهای پروگراف و سل سپت مصرف کردم که  تاثیری نداشت. راه درمان آن چیست؟

پاسخ: دفع پروتئین به طور کلی در حوزه نفرولوژی است؛ اما احتمالا یک نوع بیماری کلیوی دارید؛ بهتر است به متخصص نفولوژیست مراجعه کنید.

سوال:  به علت برگشت ادرار در سال  92 به دستور پزشک آزمایش هسته‌ای انجام دادم؛ یکی از کلیه های من 20درصد ودیگری 80در صد کار می‌کند؛  به تازگی آزمایش ادرار انجام دادم و متوجه شدم کلیه های من پروتئین دفن می‌کند آیا مشکلی وجود دارد؟

پاسخ: برای درمان برگشت ادرار در کودکان و افراد نابالغ نیاز به عمل جراحی وجود دارد؛ اما در بزرگسالان عوارض رفلاکس را می توان با محدودیت های غذایی و دارویی درمان کرد که مراجعه حضوری به متخصص نفرولوژیست می تواند به شما کمک کند.

 سوال: گاهی اوقات درکلیه سمت چپم احساس درد می‌کنم وقتی گرم می‌کنم دردم ساکت می شود؟

پاسخ: در اطراف کلیه استخوان، عضله یا عصب است و همه آن ها می توانند منشا درد باشند؛ به خاطر داشته باشید که گرم کردن ، درد سنگ کلیه کم نمی شود. اما برای اطمنیان بیشتر می توانید یک سونوگرافی انجام دهید

 سوال: مردی 47 ساله هستم و بعضی اوقات بی دلیل مبتلا به سوزش ادرار می‌شوم آزمایش هم دادم مشکلی نداشتم؛ لطفا راهنمایی بفرمایید.

پاسخ: در افراد زیر 50 سال سوزش در ادرار ممکن است به دلیل پروستاتیت مزمن باشد که به نوعی التهاب مخفی در غده پروستات است؛ خصوصیت این مشکل این است که هر گاه ملتهب می شود فرد دچار سوزش یا تکرر در ادرار می شود.

سوال: من شب‌ها و وقتی یک جا نشسته ام کلیه هایم از پشت 2 طرف کمر درد می‌گیرد. سونو گرافی کردم گفتند مشکلی ندارد  ولی آزمایش انجام دادم ودر این چند ماه bun،  21 و کراتینم1.9 شده است؛ کم خون هستم وذخیره آهن من ۱۴۶ بوده و تالاسمی مینور هستم بیشتر وقتی دراز کشیده هستم این درد وجود دارد.

پاسخ: ذخیره آهن شما تقریبا خوب است. اگر در سونوگرافی چیز خاصی نبوده بهتر است سی تی اسکن بدون تزریق انجام دهید؛ یا اگر خون در ادرار ببینید حتما نیاز به انجام بررسی های بیشتری است.

 سوال: سنگی به اندازه یک سانتیمتر درلوله حالب دارم بهترین راه دفع آن چیست؟

پاسخ: برای سنگ های یک سانتی متری اجازه نمی دهیم در حالب بماند و درمان های دارویی را توصیه نمی کنیم و معمولا توصیه ما سنگ شکن است اما برای زیر 5 میلی متر یک دوره دو تا سه هفته ای درمان دارویی را توصیه می کنیم.

سوال: آقای دکتر من ۲۹ سال دارم. ۶ ماه قبل  در کلیه چپ سنگ ۳ میلی متری دفع کردم . خوب شدم تا ۲ ماه بعد کلیه چپ من می سوزد  سونوگرافی رفتم دکتر گفت چیزی نیست آزمایشم دادم من ریفلاکس معد دارم آیا اسید وارد کلیه می‌شود؟

پاسخ: برای رفلاکس معده یا سوزش های گوارشی بهتر است به متخصص گوارش مراجعه کنید؛ برای مشکل کلیوی یک سی تی اسکن بدون تزریق توصیه می شود تا بررسی های بیشتری انجام شود.

سوال: حدود ٢٧ سال سن دارم، چند وقت پيش به دليل درد پهلو به متخصص كليه مراجعه كردم و متوجه شدم در هر كليه سنگی به ابعاد ٥ ميليمتر دارم اكنون سنگ كل مصرف می كنم و متاسفانه كراتين كليه هم روی 1.7 بود، ممنونم می شوم راهنمايی بفرماييد كراتين را چطور می‌توانم كاهش دهم؟

پاسخ: بهتر است یک آزمایش ادرار 24 ساعته انجام شود تا متوجه شویم چه فاکتوری بیش از حد مجاز است؛ متوجه چیزی نشویم همین داروهای سنگ شکن را بهتر است ادامه دهید؛ اگر انسداد ایجاد نکند و سنگ داخل کلیه باشد؛ سنگ شکن نمی‌خواهد. برای درمان کراتین بالا هم رعایت نکات تغذیه ای و کاهش مصرف گوشت و نمک و کنترل فشار خون ضروری است.

 سوال: چهار سال است که بعلت التهاب کلیه دفع پروتئین دارم در حال حاضر کپسول سیکلو سپورین 50 وقرص لوزارتان 50مصرف می‌کنم تا وقتی که کپسول سیکلو سپورین مصرف می‌کنم، پروتین پایین می‌آید ولی وقتی که این کپسول مصرف نمی کنم مجددا دفع پروتیین زیاد می شود آیا تغذیه بر روی دفع پروتئین اثر دارد یا خیر اگر تغذیه اثر دارد از چه مواد غذایی باید استفاده نکنم؟

پاسخ: از غذاهایی که پروتیئن زیادی دارند کمتر مصرف کنید؛ به طور کلی رعایت اعتدال در مصرف این ماده غذایی توصیه می شود. مشکل شما به بیماری گلومرو  مرتبط است که در آن واحدهای کلیه و غشای مجاری ادراری آسیب دیده؛ دارو را اگر قطع کنند هم مشکل خاص خود را دارد؛ مراجعه منظم به پزشک نفرولوژیست می تواند از کارافتادگی کلیه را به تاخیر انداخته یا از بین ببرد.

 سوال: چند وقت پیش به جهت تکرر ادرار سونوگرافی انجام دادم که متوجه شدم در کلیه چپم شن دارم که بنا به تجویز پزشک دارو مصرف نمودم.حال سوال بنده این است.از کجا بفهمم که شن دفع شده یا نه؟ ضمن این که اگر شن در کلیه باقی بماند تبدیل به سنگ می شود یا خیر؟

پاسخ: بله، شن در کلیه می تواند هسته ای باشد که سنگ اطراف آن تشکیل شود؛ مصرف مایعات زیاد را فراموش نکنید؛ در مورد سوال اول شما؛ احتیاج به پیگیری بیش از حد ندارد؛ هر6 ماه یک بار بهتر است یک سونوگرافی انجام دهید.

 سوال: فردی 45 ساله هستم سالهاست تکرر ادرار دارم که در سفرها واقعا مشکل ساز است ، برای درمان این تکرر ادرار چه کنم ؟ آیا درمان خاصی ندارد؟

پاسخ: باید یک نوار مثانه انجام دهید تا ببینیم فشار ادرار چقدر است؛ در ابتدا داروهایی تجویز می‌شود و معمولا بهبود می یابد در غیر این صورت تزریق بوتاکس داخل مثانه توصیه می شود.

سوال: آيا ماء الشعير بدون الكل برای سنگ كليه مفيد است؟

پاسخ: خیر؛ ماء الشعير به دلیل داشتن اگزالات برای سلامتی کلیه مفید نیست؛ گرچه این نوشیدنی خاصیت ادرار آوری دارد اما بهتر است همان آب آشامیدنی را جایگزین این نوشیدنی کنید.

سوال: مدتی است که سمت راست شکمم وگاهی کمرم احساس درد می کنم و زمان ادرار کردن در سمت راست شکم و پهلو احساس درد می‌کنم که پس از ادرار کردن احساس راحتی می کنم آیا علت آن مشکل کلیه است؟

پاسخ: می تواند به دلایل مشکلات کلیوی باشد؛ بهتر است یک سونوگرافی انجام دهید.

 سوال: بنده ۳۹ساله هستم در کلیه راستم یه کیست ۹ میلی  ودر کلیه چپم دو کیست ۱۲و۴۵میلی متری دارم یک سال است که تحت نظر پزشک هستم که  تا به حال نتیجه ای نگرفته ام لطفا راهنمائی بفرمائید

پاسخ: کیست ‌ای ساده مراعات پزشکی ندارند با این وجود برای کیست کلیه چپ شما که 2 کیست وجود دارد می توانید از طریق پوست تخلیه کنید.

 سوال: من صبح ها به دلیل درد هر 2 پهلو از خواب بیدار می شوم. سونوگرافی و آزمایش انجام دادم که هیچ مشکلی نداشتم ولی این مشکل چند ماه شده که مرا اذیت می کند. بیشتر وقتی دراز کشیده ام این درد وجود دارد معمولا در حالت ایستاده این مشکل را ندارم. لطف کنید راهنمایی بفرمایید

پاسخ: دردهای کلیوی به خم و راست شدن مربوط نیست؛ به نظر می رسد مشکل شما بیشتر عصبی است؛  بهتر است به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

سوال:گاهی اوقات سمت راست بدنم ودر قسمت کلیه ها ، نرمال نیست  و با استرس و اضطراب بیشتر بروز می‌کند؛ علت چیست آیا مربوط به کلیه است؟

پاسخ: باید دید منظور شما از نرمال چه بوده است اما بهتر است یک سونوگرافی انجام دهید.  

 سوال: سنگینی و درد مزمنی درمحوطه ی کلیه هایم احساس می کنم آیا ممکن است کلیه هایم عفونت داشته باشد.

پاسخ: ممکن است؛ اگر درد مزمنی است و در طول روز تغییری در درد آن و شدت و ضعف آن ایجاد نمی شود می‌تواند به خاطر مشکلات کلیوی باشد.

سوال:  آیا افت فشار خون به کیست کلیه ربطی دارد؟

پاسخ: خیر بعید است که افت فشار خون به کیست مرتبط باشد.

سوال: بنده ۳۱ سال دارم که به مدت یکسال چند وقت یک بار زیر جناق سینه چپم درد می کند . احساس می‌کنم به صورت یه نقطه پشت بدنم زیر جناق سینه سمت راست درد دارد

پاسخ: این دردها به مشکلات گوارشی مربوط می شود.

 سوال: برادرم بیماری کلیوی دارد ؛ یکی از کلیه ها (کلیه راست)مادرزادی کوچک است و کلیه دیگرش هم بنا به گفته پزشکان با 30% توانایی کار می کند؛  آیا با این روند نیاز به دیالیز و پیوند کلیه پیدا می کند؟ جهت پیشگیری از بدتر شدن وضعیت چکار باید بکند؟

پاسخ: معمولا برای کسانی که عملکرد کلیه آن ها زیر 15 درصد است دیالیز توصیه می شود. با تغذیه و مصرف مایعات زیاد و لبنیات ممکن است تا سال ها نیازی به دیالیز پیدا نکنند.

 سوال:  من بیمار پیوند کلیه هستم کراتینم به 3.4 رسیده است اما اکنون کم شده قبلا 1.3 بوده است

پاسخ: اول یک سونوگرافی انجام شود که ببینیم عملکرد کلیه پیوندی چگونه است؛ اگر نتایج خوب بود باید علت این امر را از نفرولوژیست پرسید.

سوال: پدرم 76 ساله دارد که چند سالی است بیماری قند دارد که یکی از کلیه هایش مشکل پیدا کرده در کلیه چپ و در سونوگرافی آن یک توده دیده شده است و دست و پایشورم کرده است ... لازم به ذکر است 2 ماهی می شود که درد در ناحیه لگن دارند و راه رفتن برایشان سخت شده است و همیشه  نشسته اند و راه نمی روند لطفا راهنمایی بفرمائید.

پاسخ: سی تی اسکن توصیه می شود. ممکن است توده کوچکی باشد؛ به علت کهولت سن به راحتی عمل نباید صورت گیرد. باید دید که اصلا این مشکل به کلیه ها ارتباطی دارد یا خیر؛ به نظر نمی رسد این ورم ربطی به کلیه ها داشته باشد؛ یک سونوگرافی رنگی از عروق پا انجام شود.

سوال:  تغذیه مناسب یرای سندروم نفروتیک چه موادی است و چه چیزهایی نباید مصرف شود؟ آیا این بیماری قابل درمان است؟

پاسخ: مصرف نمک و گوشت کنترل شود؛ علل مختلفی دارد که درمان‌های مختلفی هم برای آن توصیه می‌شود.

 سوال: علایم کیست کلیه چیست؟

پاسخ: ممکن است فرد احساس پری کند؛ مشکل جمع شدن در سیستم جمع آوری  ادرار ، سوزش و تکرر در ادرار و تب و لرز از این نشانه ها هستند.

  سوال: مردی 40 ساله و کارمند اداره هستم معمولا هر یک سال یک بار یک آزمایش چکاپ کلی انجام می دهم در این چند سال آزمایش ادار نشان داده است که که کلیه قند دفع می کند،البته آزمایش قند سه ماهه را هم انجام دادم که جواب منفی بوده علت آن چیست ؟

پاسخ:  اگر قند خون شما بالاست خطر ابتلا به دیابت وجود دارد. برای عملکرد کلیه به متخصص نفرولوژیست مراجعه کنید.

سوال: هرگاه سردم می شود مثانه درد می گیرم به طوری که مجبورم مرتب به  دستشویی بروم آیا این موضوع  ناشی از بیماری کلیه است؟

پاسخ: ممکن است اما برای تشخیص دقیق شما نیاز به انجام یک نوار مثانه دارید.

سوال:  آیاسنگ ۳ میل خود به خود دفع می شود ؟

پاسخ: بله سنگ های سه میلیمتری اندازه بزرگی ندارند. برای اطمینان پس از مدتی سونوگرافی انجام دهید.

سوال: علایم نارسایی کلیه چست؟

پاسخ:  فشار خون، ورم پاها، سوزش و تکرر در ادرار، خارش بدن و در موارد شدیدتر آسیب های مغزی مثل آلزایمر یا فراموشی از علائم نارسایی کلیه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۶:۱۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من مادرزادی یک کلیه‌ام تومور داشت و بین ۱ یا ۲ سالگی برداشتند
حالا ۱۹ سالم هست خیلی سالم زندگی میکنم
سوال: باشگاه میروم و بدنم عالی هست به نظر شما مکمل استفاده کنم خطری دارد یا از چه مکمل هایی باید استفاده کرد ؟
و ۱۶۰ کیلو لیفت میزنم آیا به کیله‌ام ضرر دارد¿
Iran (Islamic Republic of)
sahel
۲۱:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام سنگ کلیه دارم کلیه ی راستم کوچک شدع۲۰درصد کلیه راستم بشتر کار نمیکنه کبدم چرب ریزش مو زیاد موی زائد زیر چونه درمیارمودرمورد کلیه بیحسم آیا داروی گیاهی برطرفش میکنه ‌ممنون
Iran (Islamic Republic of)
sahel
۲۱:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام سنگ کلیه دارم کلیه ی راستم کوچک شدع۲۰درصد کلیه راستم بشتر کار نمیکنه کبدم چرب ریزش مو زیاد موی زائد زیر چونه درمیارمودرمورد کلیه بیحسم آیا داروی گیاهی برطرفش میکنه ‌ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
من ۶۵سالم ۱۰سال کليه هایم تنبل هستند کراتین ۱/۸ دهم است آیا کليه هابه حالت معمولی برمی‌گردی چندوقتی هم هست پروستات بزگ شده خوش خیم است اما زیرشگم طرف زیرناف ۲ماهی دردمیکنی این دردمربوط به پروستات می‌شی یاکلیه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام. من بدن درد دارم و مدتی هم دفع پروتئین و همچنین خون در ادرار داشتم. آیا چه بیماری می تواند باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه مرتضوی
۲۲:۲۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
سلام من ده روز بعد از عادت ماهیانه کلیه درد شدید دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
سلام من ی کیله دارم اونم روش توده سرطانی در اومده میخواستم بدونم راهی بجز عمل کردن برای درمان هست یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۹ دی ۱۴۰۰
سلام پدرم 67سالشه مشکل قلبی دارند یعنی گرفتگی رگ و سنگ 15میل هم دارندآیامیتوانندعمل سنگ شکن انجام بدن یانه؟ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
مریم فاظمی
۰۶:۲۵ ۰۳ دی ۱۴۰۰
من پادردشدید دارم همراه ترشع خون همراه ادرارم دارم یه هفته هست چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
سلام من ۴۷ ساله هستم تنها یه کلیه کار میکنه انجام امارای لکن برا کلیه ضرر داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
باسلام من مادرم گرفتگی عروق قلب داره بردیم دکتر گفتند چون کلیه کراتین دفع میکنه نمیشه انژیو کرد لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
سلام من کلیه هام ازکارافتاده.پیوندکلیه میشم.دکترامیگه بیماری تو اف اس جی ایاپیوندپس میزند
Iran (Islamic Republic of)
محمد لکزایی
۱۳:۰۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
کلیه ای که کوچک شده و مریضی نداره با دارو حل میشه یا خیر
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۳۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
سلام امیدوارم راهنمای کنید مرا من سندروم نفروتیک دارم یا همان دفع پروتیین کلیه و کم کاری تیروئید هم دارم ایا کار در ساختمان برای من ضرر دارد یا نه وتوان مالی هم ندارم که کار نکنم
Iran (Islamic Republic of)
صدف عیدیوندی
۱۰:۵۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
سلام ایا با پایین آمدن کراتین مثلا ۹باشد به یک برسد دیگر نیاز به دیالیز نیست .
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۲۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
چرا مقدار کلیرانس کلیه از 600 بالاتر نمیتواند باشد
Iran (Islamic Republic of)
رضا ف م
۱۲:۵۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام لطفا دوتا سوالمو پاسخ دهید
بنده 35 سالمه سنگ کلیه دارم و یکبار سنگ شکن کردم اما بازم سنگ 9 میلیمتر بعد از دوماه رویت شده است
حالا کلیه ام درد گرفته و این مشکلات بوجود اومده لطفا بفرمایید منظورشان چی هست
1. سایز کلیه راست 100 و کلیه چپ 127 می باشد آیا کلیه ها مشکل داردند؟ ( نفرول ندارم)
2. پروتیین ادار +۱ است منظور چیه؟ برای منی که سنگ دارم طبیعی یا نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
یک سنک ۷ میلیمتری یک سوم حالب چپ مشاهده شده درمانش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام ۳۰سال سن دارم ازمایش ادار دادم مقدار کمی خون تو ادارم هست سنوگرافی رفتم مشکلی نبود علتش چیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۲۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
اقای دکتر کودک من دو کلیه سالم داشت بعد از اینکه عمل قلب باز شش سال پیش انجام داد و الان دوباره رفتیم برای عمل بعدی میگن یک کلیه بیشتر نداره مادر زادی هست من چگونه میونم ثابت کنم که دو کلیه داشته
Iran (Islamic Republic of)
۱۲۳۴
۲۲:۵۹ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام ببخشید در صورت دیر شدن اقدام برای آب گرفتگی کلیه هیچ راه درمانی وجود نداره و فرد باید همونطور باقی بمونه ؟
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۶:۴۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
سلام علیکم. ممنون از پاسخ گویی شما
برادرم 68 سال دارد که در کلیه سمت راست سنگ 11 میلی بود سنگ شکن انجام داد ا ست درد شدید دارد ولی رنگ ادرار که نشانگر دفع سنگ باشد تغییر نکرده است لطفا راهنمایی کنید.
با تشکر و احترام
Iran (Islamic Republic of)
زینب زیلایی
۲۰:۳۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
من کلیه چپ ۷ میل سنگ داره مثانه سنگ داره کلیه راست ۳.۵ میل سنگ داره کلیه چپ ۲۵ درصد کار می کند ایا لازم است در اورده شود
Iran (Islamic Republic of)
امیرمرزیار
۱۳:۰۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
با سلام.بنده ۶سال پیش دچار سنگ کلیه در هردو کلیه شدم.که خود به خود دفع شد.اما طی این ۲سال امیر مجدد دچار سنگ میشدم و مچ پا از ناحیه قوزک دچار تورم و درد شدیدی میشد.که در آزمایشها مشخص شد اوره ام بالاست.تقریبا7.6.دکتر پرهیز غذایی دادند و قرض.ورم پا خوب شد.مشکل درد و یا سنگ هم ندارم.اما اوره همچنان بالاست.سوال من این است این اوره به خاطر مشکل کلیوی ایجاد شده یا اوره باعث مشکل کلیوی شده برای تشخیص و درمان به چه تخصصی نیاز هست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۰۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام من 22 سالمه از 15 سالگی عفونت شدید اراری و مدفوع داشتم در 18سالگی جراحی سنگ شکن انجام دادم مشکل ورم روده هم دارم، الان سوزش ادرار و لگن درد و بعضی موقع کلیه هام درد میکنه، اون کلیه ام که سنگ شکن کردم (ورم داره) بیشتر درد میکنه،
لبنیات بخورم سر درد میگیرم و لگنم درد میگیره،5دقیقه ورزش کنم سر گیجه بی حال میشوم و درد نسبتا شدید در ناحیه پایین ناف سمت چپ احساس میکنم و بعضی موقع باد شدیدی میگیره که با دستشویی رفتن بهتر میشه. سونوگرافی انجام دادم یه سنگ کوچک در کلیه سمت راست دارم

تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۳۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام من برادرم 20 سالش هست هردو کلیه هایش کراتین زیاد دفع میکند ایا این ماجرا بد است و موجب سرطان کلیه میشود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه سادات
۱۶:۴۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
با سلام خدمت شما..ببخشید من دوسال پیش با آزمایش خون متوجه سنگ شدم رفتم دوبار سونوگرافی آخریش پارسال بود که گفت دوتا سنگ داری توی حالب چپ و راست منم شربت و قرص و پودر و هرچی که تونستم خوردم حلقه زدم پیاده روی طناب ..تا یه قرص همسرم گرفت ب اسم لیتورکس بی خوردم و از اون موقع سمت راستم دردش زیاد شد رفتم سونوی کلیه گف توی کلیه سنگ نداری رفتم سی تی اسکن بدون تزریق اول رفتم پیش یه متخصص گفت سمت چپ سنگ نداری راست یه سنگ ۶تا۸ میل داری باید عمل شی قبل از عمل هم باید رضایت نامه بدی ممکنه حالب سوراخ شه کلیه سوراخ شه چون سنگ توی حالب باید دوهفته ای دربیاد نه یکسال و خورده ای رفتم پیش یه متخصص دیگ گف گزارش سی تی اسکن رو باید بیاری بردم گفت سنگی نیست توی گزارش هم چیزی نیست اصلا سنگی نمیبینم من چرا بهتون گفتن عمل کنید ممکنه به علت دفع سنگ خراش برداشته باشه حالبت یا عضلانیه درصورتی ک من اصلا دفع نکردم خب خودم متوجه میشم دیگ خون هم ندیدم اگر خراش برداشته...عضلانی هم نه یکسال و خورده ای اخه دوماه قبل از سی تی آزمایش ادرار دادم توی ادرار یک خون دیده شده بود حالا گف ده روز قرص بخور سنگکل بخور بعد برم پیششون پس علت درد سمت چپ و راستم مخصوصا راست چیه وقتایی ک راه میرم بیشترم میشه
Iran (Islamic Republic of)
اقایالایی
۰۹:۳۶ ۲۳ دی ۱۳۹۹
سلام من 34سال دارم که سه چهار سالی هست کلیه هام درد می‌کنه داداش همیشه هست اما گاهی التهاب یا ورم می‌کنه طوری که نمی تونم خم یاراحت بشینم یک بار هم سونوگرافی کردم گفتن کلیه آن آب جمع می‌کنه علت ودرمانش چیست
Iran (Islamic Republic of)
فاروق
۱۹:۵۰ ۲۲ دی ۱۳۹۹
من 29سالمه انواع آزمایش ها رو انجام دادم ولی هیچی نشان نداد و دکتر کلیوی وداخلی وحتی سنوگرافیم انجام دادم هیچی نشان نداد میگن مشکلی نداری من شکم سمت راستم تو داخل خیلی اذیتم می کنه تورو خدا من چمه راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
بالوخانی
۱۲:۱۰ ۲۰ دی ۱۳۹۹
خانم سنم ۵۷ سال مدتی است احساس میکنم ادارم زرد رنگ شده البته اگه مایعات کم مصرف کنم و حس میکنم وقتی مایعات کم مصرف میکنم دفع روسوب دارم الان چند روز دو طرف کمرم خیلی شدید درد دارد حتی موقع نشستن وایستادن و راه رفتن فقط دراز میکشم اروم البته تنگی کانال هم دارم اما وقتی مایعات فراوان میخورم رنگ ادارم سفید میشود وزیاد دستشویی میروم اگه یک لیوان اب بخورم عین ان را دفع میکنم ایا ممکن است مشگل کلیوی باشد البته طب سنت گفت علایمی که داری نشان دفع کلیسیم است ایا همین است نگرانم کرده ازترس کرونا به پزشک مراجعه نکردم لطفا مرا راهنمایی بفرمایید سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه خرم
۰۲:۱۵ ۱۲ دی ۱۳۹۹
با سلام پسری دوساله دارم از دوران نوزادی زیر چشمش ورم داشته تا الان هنگام بارداری کلیه درد داشتم ولی متوجه نشدم ممکنه پسرم دچار نقض کلیه شده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
سلام من جوانی ۲۰ساله هستم ۳سال کلیه درد دارم الان رفتم سنوگرافی انجام دادم بهم گفته کلیه دست راست خیلی ورم داره کلیه دست چپ هم اصلا پیدا نیست خیلی ترسیدم باید چیکار کنم راهنمای کنید متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۲۱:۴۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
با سلام خواهرم ۳ روز پیش با درد شدید کلیه سمت راست به پزشک مراجعه کرد سونوگرافی کرد گفتن حدسشان سنگ حالب هست ولی سنگ را مشاهده نکردند در سونو
حالا متخصص دارو داد مصرف کرد یه سنگ ریز اندازه نقطه دفع کرد زیر یک میل
دردش خوب شده از دیشب که دفع کرده به نظر شما همون بوده؟ پزشک سی تی نوشته اما ما میترسیم چون کروناست دوبار رفتیم خیلی شلوغ بود برگشتیم به نظر شما میشه تا پایین آمدن امار کرونا صبر کنیم؟ چه خطری داره اگه الان نریم سی تی دیشب و امشب تب خفیف ۳۷.۸ داشت دو روزه داره آنتی بیوتیک هم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
سلام اقای دکتر من اقای شصت وهفت ساله هستم سه ساله دیالیز میشم اوایل دیالیز ادرار داشتم ولی الان اصلا یه قطره هم ندارم چکار کنم تا بتونم ادرار کنم ممنون
United States of America
حامدسلیمانی
۱۶:۰۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
سلام من کلیه ام سال ۹۰ پیوند زدم الان بازم ۵ ماه مشکل پیدا کرده شیلنگ نفروستی نصف شده کراتین ۳ به بالا دارم عکس مثانه هم گرفتم مشکل نداره دکترا میگن کلیه هم کار می کنه الان خیلی برایم مشکل پیدا کرده الان چه راهیدارم ممنونم
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
سلام من درد کلیه دارم وسمت راست پهلوم مبسوزه ودرد دارم وسوزش ادار بعضی موقعهادارم چندسالپیش سنگم داشتم سنگ شکنی کردم ولی بازم کلیم درد میکنه لطفا راهنمایم کنید
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
سلام من درد کلیه دارم وسمت راست پهلوم مبسوزه ودرد دارم وسوزش ادار بعضی موقعهادارم چندسالپیش سنگم داشتم سنگ شکنی کردم ولی بازم کلیم درد میکنه لطفا راهنمایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
امین زینلی
۱۱:۴۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سلام پسرم ۷ ساله است زمان بارداری متوجه شدیم که یک کلیه دارد الان ۱ ماهه زود زود میره دستشویی میخواستم ببینم مشکلش چیه ممنون میشم اگه جواب بدید؟
Iran (Islamic Republic of)
حافظه
۱۳:۳۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سلام من هر چند ماه ادرار خونی میشم چند بار آزمایش و سونو دادم ولی چیزی معلوم نیست این نشانه چیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
با سلام من دو سال قبل به دلیل دیده شدن خون در ادرار و عدم بهبود و تشخیص حدودی سرطان کلیه تحت جراحی نفرکتومی قرار گرفتم و الان یک کلیه دارم که یک سری شن دفع کرده و در حال حاضر هم دارای دو سنگ ۲ و ۲/۵ میز هست برای پیشگیری از تولید سنگ مجدد پایین ماندن کراتین چه باید کرد؟آزمایش ۲۴ ساعته هم هر ۶ ماه یکبار انجام میدهم
Italy
فرومدی
۲۱:۲۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
با سلام, بنده 62 ساله هستم, به علت تکرر ادرار و بی اختیاری در شب به پزشک مراجعه کرده و مشخص شد که کم کاری کلیه دارم, ایا رفلاکس معده شدید به این کم کاری کلیه ارتباطی دارد یا نه؟؟ ایا بزگشت ادرار همان رفلاکس معده است؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۲۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
سلام من 36 هستم چند روز پیش آزمایش دادم کراتینم 1.3 هستش خواستم ببینم نگران کننده هست یا خیر
Iran (Islamic Republic of)
رقیه صالحی
۱۰:۴۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
سلام پسرمن دوازده سالشه دفع پروتیین داشت الان چند ماهی هست نبردم ازمایش بگیرم میکه کلیه چپم د رد میکنه ایا ربطی ب دفع پروتیین داره یا ن
Iran (Islamic Republic of)
رقیه صالحی
۱۰:۴۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
سلام پسرمن دوازده سالشه دفع پروتیین داشت الان چند ماهی هست نبردم ازمایش بگیرم میکه کلیه چپم د رد میکنه ایا ربطی ب دفع پروتیین داره یا ن
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۴:۰۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام کلیه سمت راست همسرم سنگ داره بعد از پیاده روی دچا ر خونریزی میشود لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۹:۰۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام.مادرم ۶۲ ساله هست و یک سال و شیش ماه قبل یک پلاس خون در ازمایش ادرار بود که رفتیم دکتر تست ادرار و کشت ادرار نوشت و کلا مثانه و کلیه رو بررسی کردن جواب پاتیولوژی خوب بود سونو گرافی هم کردن همه چیز خوب بود فقط یک کیست ریز داشت که دکتر گفتن مهم نیست .اذر ماه ابلیشن قلب انجام دادن و از اون زمان اسپرین مصرف میکنن،الان ازمایش دادن همه چیز خوب بود اما باز یک پلاس تو ادرار خون بود ایا باز باید کشت ادرار بدن یا ممکنه به خاطر اسپرین باشه؟هیچ دردی و سوزشی هم ندارن،ایا ممکنه تو این مدت اتفاق بدی افتاده باشه؟سرچ در گوگل منو ترسونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
دکتر‌رفتم‌گفت‌که‌کلیه‌هات‌هردو‌‌50درصد‌کار‌میکنند‌ایا‌قابل‌برگشت‌هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
من چند ساله کلیه چپم عمل کردم تنگی حالب داشت .الان دوباره شوند دادم میگه باز تنگی داره دوتا کلی هم کرم کرده باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
آرزو حاج علیوند
۲۳:۱۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید ،خواهرم ۲۸سالشه و چندماهی که دفع پروتئین داره به نفرولوژیست مراجعه کردیم اوایل نمک به میزان کم میخورد که آزمایش اولش ۳۰۰تا پایین اومد اما درمدت یک ماه ونیم که اصلانمک نخورده و تو آزمایشش ۲۵ میل کم شده لطفاً راهنمایی کنید علت دفع پروتئینش ناشی از چی میتونه باشه ، ممنون
Iran (Islamic Republic of)
یسنا
۱۸:۳۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
باسلام دختری دارم ۴سال ونیمه که در چهل روزگی متوجه درد موقع ادرارکردنش شدم بعدازمعاینات وآزمایش فهمیدم که کلیه سمت راست لگنی وسمت چپ هم برگشت ادرارداره الان ۴سال ونیمش هست داروی سفالکسین ۲۵۰ یک شب درمیون استفاده میکنه هر دو سه ماههی آزمایش کشت انجام میدم آیا حتمآ باید عمل بشه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۳۸ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سلام من خانم ۲۳ ساله هستم که هم سه ماه پیش و هم یک سال پیش چکاب که دادم داخل ادرارم خون بود ولی بقیه ی موارد نرمال بودن
چند روز پیش مجدد آزمایش ادرار دادم که علاوه برخون گلبول سفید هم در ادرار بالا بود و دفع مقدار کمی پروتیین هم داشتم
سونو گرافی که دادم گفتن به علت عفونته مجاریه ادراریه
مجدد هم آزمایش ادرار رو تکرار کردم
ممکنه دلیل دیگه ای مثل نارسایی کلیه داشته باشم؟
Iran (Islamic Republic of)
آرزو مختاری
۱۴:۲۹ ۰۱ تير ۱۳۹۹
۳۲ سالمه. ام اس دارم. نارسایی کلیه ژنتیکی و دفع پروتئین دارم. ۱ماه پیش کراتینم ۴.۷ بوده بعد از ۲ هفته ۵.۳ شده!
با ۲تا متخصص مشورت کردم. یکی میگه باید دیالیزو شروع کنم. اما یکی میگه دیالیز لازم نیس . بین این ۲تا نظر موندم. باید کدوم راهو پیش برم؟!
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۲۱:۰۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام من یک کلیه اموحدود یک سال ونیمه اهداکردم الان باکلیه سمت راست زندگی میکنم اخیرا همش تیرمیکشه پاهام رگاش قرمز تبدیل به سیاه رنگ شده وکمروپاهام شدیدا درد میکنه مخصوصا موقع خواب
Germany
مینا
۱۴:۱۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام . دختر خانمی 21 ساله هستم که حدود 5 ماه پیش آزمایش سونوگرافی انجام دادم که متوجه شدم، یک سنگ 10 میلی و یک سنگ 5 میلی در کلیه راست دارم.ولی آزمایش سنگ شکن هنوز انجام نداده ام چون میخواستم سنگ به صورت طبیعی دفع شود.سنگ 10 میلی روی دهانه حالب قرار دارد ولی بخاطر اندازه بزرگ هنوز وارد حالب نشده است .آیا راه حلی هست که بدون انجام سنگ شکن سنگ به صورت طبیعی دفع شود؟مثل ورزش یا غذایه خاصی؟ و اینکه اگر سنگ به صورت طبیعی دفع نشد برا انجام سنگ شکن بعد از حدود 5 تا 6 ماه نیاز هست که سونوگرافی مجدد انجام شود که وضعیت سنگ در این مدت مشخص شود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام پسر ۱۱ساله دارم که از سونو بارداری متوجه شدیم که مشکل کلیه داره تحت نظر دکتر فرشید علی زاده در استان اصفهان اما هنوز برگشت به کلیه چپ رو داره و راست هم در حد کمی برگشت داره لطفا راهنمایی کنید که برای درمان قطعی چه باید بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام مادر زادی یک کلیه دارم این یکی اندازه طبیعی داره اما کراتین و اوره بالا رفته یک ماه دیالیزمیکنم در حال دیالیز حالم بد میشه دستم ورم میکنه اما دیالیز نمیرم حالم خوب هست فشارم از وقتی دیالیز میکنم بدون دارو روی 12امده ادار دارم خیلی خوب هیچ مشکلی ندارم الان سالم سالم فقط مشکلم کراتین بالا هست ایا راه درمانی داره که پیوند نزنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی حسبنی
۱۲:۰۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام کراتینم روی 8اوره 130اما هیچ حالتی ندارم نزدیک به یک ماه دیالیز میکنم در حال دیالیز حالم بد میشه سردرد شدید حالت تهوع ودستم ورم میکنه اما وقتی نمیرم دیالیز حالم خوبه هیچ مشکلی ندارم اما به تازگی رفتم سی تی اسکن بهم گفتن سنگ لوله حالب 4میلی وجود دارد میشه در اثر سنگ باشه که بالا رفته اوره کراتینم ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
مهرسا راچمنی
۱۵:۴۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من سنگ کلیه و عفونت ادراری داشتم.دفع شده.سونوهم‌گفت دفع شده.الان همچنان کلیم میسوزه هرازگاهی..خطرناکه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۲۰:۲۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام بنده 37سالمه به تازگی متوجه شدم که آژنزی یک طرفه کلیه و تخمدان را باهم دارم آیا بهم ربط دارند ، آ زمایشام خوب هستن و مشکلی فعلا ندارم ، نگرانیم بابت ارثی بودن این مشکله؟ دوتا بچه دارم که دخترن ، چند درصد احتمال داره که بچه هام این مشکلو داشته باشن میترسم چکاپ ببرم همش دلشوره دارم
آ یا تشکیل نشدن کلیه و تخمدان ارثیه یا نه ؟
Germany
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام تقریبا ۶ ما پیش ی توده تو لوله حالبم بوده و عمل کردم آیا روزه برایم مشکلی نداره
Iran (Islamic Republic of)
طاهره
۱۱:۳۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من قرص ساندیمون مصرف میکنم جواب آزمایشم الان کمتر از 30شده ب نظرتان مشکلی داره
Iran (Islamic Republic of)
اسامه
۱۲:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. من 29 سالمه ده سال پیوندکلیه کردم. دو سال اخیر به شدت مو سرم ریزش میکنه.
راه و چاره ای هست.؟
لطفا منو راهنمایی کنید
Netherlands
محمد
۱۶:۱۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام پدرم سنگ کلیه حدودا ۴ میلی دارد بیمارستان بردیم برای عمل گفتند کراتین خونش بالاست برای همین مارو فرستادن مشاوره قلب فشار خون ریه وکلیه .ایا میشود بدون عمل باسنگ شکن کار کرد و اگر عمل بشه دکترا ب ما گفتن ک ریسک عمل با بیمار است ایا عمل ریسک دارد با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۲۱:۴۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. خسته نباشی. اقای دکتر من دختری دارم که 12 سالشه. وایشون نزدیک به چهار سال هست که عفونت ادرار داره که عفونتش کاملا خون کامل هست این دلیلش چیه. ودکتر بردم فقط بهش انتی بیو تیک داده میشه لطف کنید منو راهنمایی کنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۰۳:۱۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
به سوال من پاسخ بدید خونی که به کلیه وارد میشود چه رنگی است
Afghanistan
احمدسیر
۰۰:۴۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام دوبار عمل بخاطر کیست گرده شدیم یک بار ۱۲ سال قبل و یک بار دگه ۵ سال قبل اما در جریان عمل همو آلپ که طرف مثانه میره ازپیش داکتر ها کنده شده بود بعد ان را هم لیزر کردن بعداز آن ۵ سال است که روزه نگرفتیم اما امسال شروع کردم کدام مشکل خاص برم پیش نامدباز زیاد تشنه هستم هیچ رفع نمیشه تشنه گی ام آیا روزه بگریم کدام مشکل پیش نخواهد آمد تشکر
Afghanistan
احمدسیر
۰۰:۴۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام دوبار عمل بخاطر کیست گرده شدیم یک بار ۱۲ سال قبل و یک بار دگه ۵ سال قبل اما در جریان عمل همو آلپ که طرف مثانه میره ازپیش داکتر ها کنده شده بود بعد ان را هم لیزر کردن بعداز آن ۵ سال است که روزه نگرفتیم اما امسال شروع کردم کدام مشکل خاص برم پیش نامدباز زیاد تشنه هستم هیچ رفع نمیشه تشنه گی ام آیا روزه بگریم کدام مشکل پیش نخواهد آمد تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام
من در6 سالگی دچار عفونت کلیه شدم و تا 10 سالگی دارو مصرف میکردم یک کلیه ام 80درصد و دیگری 20 درصد کار می‌کند و19سال دارم آیا میتوانم روزه بگیرم؟
Iran (Islamic Republic of)
فریده
۰۱:۴۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
حدودچهار ماه دیالیز میشم وادرارم طبیعی هست وسایز کلیه هام نرمال ،آیا کلیه هام احیا میشه
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۰۰:۵۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
مادرزادی درطرف راستم کلیه ندارم روزه گرفتن برام واجبه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۰:۲۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر پدرم کلیه هاش بزرگ شده 20درصد کار میکنه ریه ها شم آب اورده خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
کدام کلیه از دیگری قدری پایین است
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۴:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
با سلام.من ۳۲ سالمه و ۲۸ هفته و ۴ روزه که باردارم...طی دو سونوگرافی مختلف متوجه شدم که بچه مثانه ش پر شده و کلیه دچار ورم شده...درمانش چیه و چیکار باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۸:۵۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام.۲۳ سالمه و تکرر ادرار دارم درد کمر و شکم و گاه گاه دو کلیه م درد میکنه که تازگیا بیشتر شده.ادرارم غلیظه.خواهش میکنم بگید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام وقتتون بخیرپدربنده پنجاهویک ساله هستن وهردوکلیشون سنگ داره وکلیه ی سمت چپ فقط چهاردرصدکارکردداره راه حلی پیشنهادمیدیدلطفا؟!
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۴:۱۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام. من سونوگرافی کلیه دادم سایز کلیه سمت راستم 108 و سایز کلیه چپم 114 بود. آیا کلیه چپ من ایرادی داره آخه از عدد نرمال یکم بالاتره.
Iran (Islamic Republic of)
امیر ناصری
۱۹:۳۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
باسلام ایا شخصی که تک کلیه هست ویروس کرونا برایش مرگ بار است .. علائم کرونا چیست
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۹:۴۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام.وعرض ادب.خانم۳۳ساله ام که تقریبا ۴سال بعد زایمان دفع پروتئین دارم.هر سه ماه چک میکنم با ازمایش ۲۴ساعته.تقریبا زیر۲۵۰هست.فشارم تا قبل زایمان همیشه دوازده رو هفت بود.ولی بعدش که دفع ایجاد شد رو ده رو هفت ثابت مونده تو این چهار سال ومشکلی نداشتم ولی جدیدا زیاد فشارم میوفته هشت رو شش یا هفت.دلیلش چیه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام ۵۵ سال دارم جفت کلیه هام سنگ ساز بوده الان کلیه سمت چپ ورم کرده اصلا هیچ فعالیتی نداره سیتی اسکن انجام دادم داخلش گوشت اضافی یا کیست پر شده کیست مثانه سمت چپ هم دارم فشار خون هم دارم کلیه سمت راست درد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
دونبال.کلیه.هستم
Iran (Islamic Republic of)
محسن امیری
۲۳:۲۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
خانومم دفع پروتیئن دارن .کلیه سمت راست 111 میلیمتر و کلیه سمت چپ 113 میلیمتر است سونو دادیم .در زمان بارداری دفع مروتیین گرفتن .و خیلی زیاد شده دفع پروتیین شون
Iran (Islamic Republic of)
حنا
۲۲:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام.پسرم یکسالشه کلیه هاش شن ریزه داره چندبار بردیمش دکترولی داروهاش تاثیری نداشته بنظرشما چیکارکنیم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۱:۰۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
با سلام من 40 سالمه اتفاقی ازمایش فیریتین دادم و روی 8 بود و آهنم هم پایین بود ولی جالب اینحاست که کم خونی ندارم و هموگلوبین 16 و کلا ازمایش cbc خوبه
میخواستم ببینم مشکل این فیریتین پایین چیست
ایا ارتباطی به کلیه دارد
فقط اشاره کنم روزی 4 لیتر اب میخورم و قهوه هم میخورم
با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۰۰:۲۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
با سلام. بنده از بچگی عفونت کلیه داشتم مدتیه عفونتم خیلی شدید شده. تحت نظر پزشک یه دوره درمان مصرف کردم که متاسفانه هیچ تغییری ایجاد نشده. الان دوره جدید درمانوشرو کردم چند وقت بعد تموم شدن داروهام میتونم آزمایش بدم؟
Iran (Islamic Republic of)
نامشخص
۱۴:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام کلیه مادرم دردمی کند سمت چب دکتر رفت سونوگرافی رفتیم گفت برای عضلات است باید چه کارکردراه درمان چیست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۵۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام میخوایتم بدونم ک
کلیع سمت راستم ب سایز 95و ضخامت کورتکس10mm
و کلیع چپم ب سایز 118mmب ضخامت کورتکس11mmتا حدودی صافت ایا برام در اینده مشکل سازخواهد بود یا خیر؟
ممنون میم توضیح بدید
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۹:۱۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سلام ایا با دفع کراتین4.5 نیاز به پیوند است یا نه
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۲۳:۵۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سلام من پنج ماهه باردارم دچار سنگ کلیه ۸ میلی متر شدم دکترم کفت با سنگ شکن احتما سقط بچه هست چیکار باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
افق
۱۹:۱۴ ۱۵ دی ۱۳۹۸
باسلام.من ۲۷ سالمه دو سال هست متوجه شدم ک کلیم منفرد هست مادر زادی.رفتم سونوگرافی گفتن اون کلیت کاملا سالم هست بدون مشکل.میخاستم بپرسم ایا بااین شرایط در بارداریم در اینده تاثیر میگذارد ؟چند درصد تو این موارد احتمالا نازایی وجود دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۷:۰۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
سلام دخترم 8 سال سن دارد 4 سالی میشه سونو می ده مشکل ندارد ولی ازمایش همیشه یا عفونت ادراری دارد یا خون توی ادرارشه دارو استفاده مکنه خوب میشه بعد دوماه دوباره بر می گرده من باید چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
Iavin
۱۹:۲۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
باسلام دخترم ۵ ساله هست طول کیله راست ۷۵ میلی متر وضخامت پارانشیم ان ۹ میلیمتر وطول کلیه چپ ۸۳ میلیمتر وضخامت پارانشیم ان ۱۰ میلیمتر است
مشکل آن چیست؟ وچگونه درمان شود
Iran (Islamic Republic of)
سید ناصر علوی
۰۳:۱۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
با سلام و خسته نباشید .
من جوانی هستم ۳۷ ساله .بیماری کلیه در خانواده ارثی میباشد .
چند روز پیش متوجه شدم که پلوها م کمی درد میکنند .سونوگرافی که گرفتم متوجه شدم که کلیه سمت راست فقط ۱۰ درصد کار میکنه و کلیه سمت چپ ۹۰ درصد کار میکنه .
آیا درمانی برای کلیه سمت راست با کارکرد ۱۰ درصد وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
سلام.
گزارش افزایش اکوی پارانشیم کلیه در سونو نشانه چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۱۳:۱۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
باسلام. همسر بنده به فاصله یک هفته دو سونوی کلیه پیش دو دکتر متفاوت انجام داده که نظر یکی کلیه راست طول تقریبی ۱۰۹میلی وچپ۹۵ میلی است و درکلیه چپ سه سنگ۱۷ و۱۴ و۷ونیم میلی وجوددارد و درکلیه راست سنگی وجود ندارد اما دکتر دیگر طول کلیه راست را ۱۱۰ و چپ۸۵ میلی و درکلیه چپ سه سنگ ابعادشان۱۰ و۱۰ و۵ میلی و کلیه راست یک سنگ۵ میلی تشخیص داده حالا تکلیف ما چیست وچکار باید انجام بدیم لطفآ راهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۲۱:۱۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
من 52 سال دارم 5 سال پیش خون ریزی از کلیه داشتم که دفع شد.الان مدت10 روزه وقتی ادرار میاید کلیه سمت چپ م درد می گیره.در ضمن من دیابت نوع دو دارم .آیا دومرتبه سنگ کلیه دارم .اختیاری ادرار کم شده لطفا جواب بدهید بسیار ممنون
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۱۹:۵۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
سلام آیا سنگ کلیه باعث میشه زیر شکم درد بگیرد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
....
۲۳:۰۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
سلام ببخشید بیماری یدومش کلیه چیست و چه راه برای رفع ان است
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۲۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
مادرم ۶۲ساله از یک سال بیش فهمیدیم روم دست و پایش بخاطر دفع پروتئین است ازترسش دیگر به دکتر مراجعه نکرد الان شکمش بیش از اندازه بزرگ شده مثل زنان باردار قند هم دارد
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۹:۱۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
با سلام..حدود هفت ماه ک متوجه شدم کلیه هام سنگ سازن و چندبار سنگ دفع کردم درحال حاضر ی سنگ ۵میل و چنتا سنگ ۳ میل دریکی دبگه از کلیه ها دارم..علاوه بر اون کیست کلیه هم دارم...عمل سنگ شکن میتونم انجام بدم..متخصص مراجعه کردم گفته باید سنگ شکن انجام بدی وگرنه در اینده مشکل ساز میشه ممنونم نظر شمارو هم بدونم
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۲۰:۵۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
سلام آقای دکتر من۲۶سالمه یکماه است که بخاطر هیدرونفروز انسداد حالب کلیه که مادر زادی بوده عمل کردم وقتی پیاده روی میکنم ادرار م خونی و کلیه سمت راستم به شدت درد میکنه علتش چیه
۱۲