وزیر ارشاد در پیامی به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر‎:

تا طراوت شعر هست، هرگز زرد و پژمرده نخواهیم شد

پیام وزیر ارشاد به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر توسط مهدی قزلی دبیر اجرایی جشنواره، در محفل افتتاحیه این رویداد ادبی قرائت شد.

پیام وزیر ارشاد به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر‎به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر توسط مهدی قزلی دبیر اجرایی جشنواره فجر، در محفل افتتاحیه این رویداد ادبی قرائت شد.

 متن پیام سید عباس صالحی به دوازدهمین جشنواره شعر فجر به شرح زیر است:

 «بسم ‌الله الرحمن الرحیم

«شعر» هنر ملی ایرانیان برای ابراز اندیشه‌ها و عواطف پاک انسانی و الهی مردم این سرزمین بوده است. در همه‌ زمان‌ها میراث عظیم تمدن ایرانی - اسلامی با شعر شناخته می‌شود. حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه را با حکمت درآمیخت. خیام نیشابوری دانش و فلسفه را به شعر پیوند زد. مولانا جلال‌الدین، آموزه‌های قرآنی و عرفانی را با شعر خویش به آفاق برد. مصلح‌الدین سعدی شیرازی آداب انسان بودن را به ادب و ادبیات گره زد و خواجه حافظ شیرازی معنویت را با زبان شعر برای همه‌ اعصار به یادگار گذاشت. این آسمان سرشار از ستاره‌های پرفروغی است که درک عمق اندیشه و حکمت آن نیازمند گذران روزها و شب‌های بسیار است.

«شعر» بیش و پیش از همه‌ هنرها و در حیاتی‌ترین بزنگاه‌های دینی و اجتماعی، دشــواری رسالت انسان بودن را به دوش کشیده است. ملت سرفراز ایران، شعور ناب و آرمان‌های انقلاب خود را در شعرها و شعارهایش متجلی کرد و این‌گونه از زمستان بهار ساخت.

جشنواره رفیع شعر فجر، میراث‌دار و حافظ چنین سابقه درخشانی است. اکنون که کاروان این جشنواره به منزل دوازدهم رسیده است، امیدواریم با جوشش شاعران و کوشش مدیران فرهنگی، سپهر ادبیات فارسی از تولد و درخشش ستارگان ماندگار پرفروغ‌تر شود. جهان، مشتاق شنیدن شعر ناب و کلام طربناک ایرانیان است. سرآغاز دوازدهمین جشنواره شعر فجر در خاک پاک کرمانشاه که این روزها داغ سروهای جوان ایران را در سینه دارد، نشانه‌ای از این حقیقت همیشگی است که این بار نیز شعر شانه‌به‌شانه‌ سوگوارِ مردم خواهد ایستاد.

تا طراوت شعر هست، هرگز زرد و پژمرده نخواهیم شد. »

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار