70 درصد آلودگی هوای اصفهان مربوط به خودروهاست

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: همه آلودگی هوای اصفهان متعلق به صنایع آن نیست چرا که بیش از 70 درصد آلودگی هوای اصفهان مربوط به خودروهاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی عصر امروز در همایش صنعت بازیافت، اظهار کرد: روزی با روغنی به نام آسکارل آشنا شدم و به عشق این که شهر و وطن سالم باشد، پیگیر این روغن شدم و متوجه شدم یک قطره از این روغن می‌تواند ده‌ها متر مربع از زمین را آلوده کند و پیگیری کردم که این ماده بسیار خطرناک را چگونه می‌توان از بین برد.

وی با بیان این‌که پس از پیگیری‌ها متوجه شدم قرار بوده است این روغن را از طریق دریا به کشوری اروپایی برای امحا منتقل کنند اما کشورهای خلیج فارس، اجازه عبور کشتی‌ها را نداده بودند، بیان کرد: پیگیر شدم تا بتوانیم این روغن را در کشور از بین ببریم اما به من اعلام شد که این کار ارتباطی به من ندارد و من خبر دارم این ماده خطرناک هم چنان در شهر ما وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان این‌که از بازیافت این روغن نوعی زغال برای صنایع ریخته‌گری تهیه می‌شود، عنوان کرد: اتاق بازرگانی نیز این آمادگی را دارد که در بازیافت این روغن کنار دست‌اندرکاران آن باشد.

وی با بیان این‌که نرخ بیکاری در شهرستان دهق صفر است، مطرح کرد: شخصی به نام ملا‌احمدی در شهر خود اقدامی انجام داد تا جوانان این شهر شاغل باشند، همین شخص با بیسوادی نیز در این منطقه مبارزه کرده و دانشگاه آزاد را نیز با هزینه شخصی خود ایجاد می‌کند و مطمئن است تا 10 سال آینده نه تنها بیسواد، که دانشگاه نرفته هم در دهق وجود نخواهد داشت.

سهل‌آبادی با بیان این‌که وقتی اشتغال وجود داشته باشد بیسوادی و انجام بزهکاری نیز کم می‌شود، تصریح کرد: امروز توانسته‌ایم بیشترین انجمن‌های کشور را در اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد کنیم.

وی با بیان این‌که خراب‌ترین هوای کشور را اصفهان دارد، خاطرنشان کرد: بارش 4 میلی‌متری باران برای اصفهان، اسف‌بار است و لازم است در هر صنعتی یک کارشناس محیط‌زیست باشد تا ما را با فناوری‌های جدید آشنا کند، البته همه آلودگی هوای اصفهان متعلق به صنایع آن نیست چرا که بیش از 70 درصد آلودگی هوای اصفهان مربوط به خودروهاست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان این‌که اگر قرار باشد از خودروهای برقی استفاده کنیم، برق لازم برای تأمین آن‌ها را نداریم، اذعان کرد: از خورشید و باد برای تأمین برق می‌توان استفاده کرد اما از آن استفاده نمی‌کنیم و این یک غفلت است.

وی در پایان با بیان این‌که در توجه به جوانان و استارت‌آپ‌ها در اتاق بازرگانی اصفهان بسیار زیاد است، ادامه داد: پنج شرکت اصفهانی در امارات حائز رتبه‌های برتر شدند و کشورهای عربستان و امارات قصد خرید ایده‌های آنان را داشتند اما مادر یکی از این جوانان اجازه نداد، چرا که معتقد بود باید در داخل کشور از این ایده استفاده شود و امروز به لطف تلاش همگی، جزو 4 اتاق بازرگانی دنیا هستیم.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش صنعت بازیافت در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.