رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی؛

نبود زمین برای واگذاری به تولید کنندگان در شهرک صنعتی در شهرستان بناب

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی:در حالی که تولید کنندگان خواستار زمین در شهرک صنعتی هستند به علت توسعه نیافتن شهرک‌های صنعتی بناب با مشکل مواجهیم.

نبود زمین برای واگذاری به تولید کنندگان در شهرک صنعتی در شهرستان بناببه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛داود بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی،در نشست مشترک کمیته برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی بناب افزود: چنین ظرفیت اقتصادی در کمتر شهر استان دیده می‌شود از این رو باید با دانش بنیان کردن مراکز تولیدی و اداره علمی واحد‌های صنعتی و کشاورزی، گام‌های بلندی در زمینه صادرات و حضور در بازار‌های جهانی برداشت.


به گفته او برون گرایی یکی از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی و بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های خارجی است که شهرستان بناب در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

 

ضیاالله اعزازی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی هم برنامه‌های توسعه استان را عالی توصیف کرد و افزود: با این حال ضوابط و مقررات سخت پرداخت تسهیلات بانکی به تولید کنندگان با کارمزد بالا، دیرکرد‌های نامتوازن این تسهیلات و البته بوروکراسی موجود در صدور مجوز به سرمایه گذاران در کنار سرگردانی آن‌ها بین مرکز استان و شهرستان ها، موجب دلسردی سرمایه گذاران شده و آنان را از سرمایه گذاری منصرف می‌کند.


امین رفیعی همچنین به میزان خسارت ۶۰۰ میلیارد ریالی وارده به کشاورزان بنابی بر اثر سرمازدگی هم اشاره کرد و گفت:از این میزان فقط ۲۳ میلیارد ریال آن به کشاورزان منطقه پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/خ

 

 صادرات، مبنای پیوند بناب با اقتصاد دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.