وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

باید 17 هزار شغل در حوزه اشتغال روستایی ایجاد شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید 17 هزار شغل در حوزه اشتغال روستایی ایجاد شود که تنها راه تحقق آن هزینه کردن صحیح منابع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای اشتغال و رفع موانع تولید گیلان در استانداری گیلان گفت: مسئولان گفت: در حال حاضر باید 17 هزار شغل در حوزه اشتغال روستایی ایجاد شود و تنها راه تحقق آن سخت‌کوشی، پشتکار و هزینه کردن درست منابع است. 

وی با اعلام اینکه بیکاری سبب بروز مشکلاتی در جامعه شده است افزود: در حال حاضر کشور با کمبود درآمد مواجه است و باید راهکاری برای پاسخگویی به عطش بیکاری مردم پیدا کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای ایجاد کانون سرمایه‌گذاران آماده بهره‌برداری است و استانداران باید با رویکرد کارآفرینی به‌دنبال رفع معضلات این حوزه باشند زیرا استانی که کارآفرین نباشد موفق نمی‌شود.

ربیعی فقر زدایی و ایجاد اشتغال را به ‌عنوان دو برنامه اصلی دولت تا سال 1400 عنوان کرد و گفت: در کنار کارگروه‌های اشتغال، کارگروه فقرزدایی نیز باید در استان ابجاد شود و در کنار آن باید به ‌دنبال حمایت از سرمایه‌گذاران باشیم.

وی استان گیلان را استانی با آمار بالای افراد ترک تحصیلکرده دانست و تصریح کرد: امسال باید فقر غذایی را در کشور ریشه کن کنیم و با شناسایی نیازمندان سطح حمایت اجتماعی از مردم را افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه ایجاد اشتغال روستایی و اشتغال حمایتی در دستور کار دولت است گفت: در حال حاضر توافقنامه‌ای با سازمان برنامه بودجه به مبلغ 117 میلیارد تومان در راستای مداخله در بازار کار امضاء شده است که سبب بهبود شرایط اشتغال حمایتی در کشور می‌شود.

علی ربیعی با اشاره به اینکه 25 روستا در استان گیلان به‌عنوان روستای کانونی حوزه اشتغال روستایی انتخاب می‌شوند اذعان داشت: اولویت اصلی استان گیلان در راستای ایجاد اشتغال باید حوزه گردشگری باشد.

انتهای پیام/اص

ایجاد 17 هزار شغل در حوزه اشتغال روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.