مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان:

۱۷ کارگر لرستانی قربانی حوادث کار شدند

در ۹ ماهه نخست سال جاری تعداد فوت شدگان حین کار در این استان ۱۷ نفر (به لحاظ جنسیتی همگی مرد) گزارش شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حمیدرضا نظیفی, عضو شورای قضائی استان لرستان گفت: همچنین در ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۵ نیز تعداد ۱۸ نفر (ھمگی مرد) به دلیل حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده اند که مقایسه آماری این دو بازه زمانی نشان از کاهش ۵/۵ درصدی آمار فوت شدگان ناشی از حوادث کار در ۹ ماهه نخست امسال و سال قبل دارد.

وی افزود: همچنین کل آمار فوت شدگان حوادث کاری در سال گذشته تعداد ۲۱ نفر گزارش شده است که همگی به لحاظ جنسیتی مرد بوده اند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان با اشاره به اینکه حوادث ناشی از کار در لرستان ۴۷۱ مصدوم برجا گذاشته است، تصریح کرد: همچنین طی ۹ ماهه نخست امسال تعداد ۴۷۱ نفر (به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل ۴۵۶ مرد و ۱۵ زن) به دلیل حوادث ناشی از کار صدمه دیده و در مراکز پزشکی قانونی استان لرستان مورد معاینه قرار گرفته اند.

نظیفی افزود: بررسی‌های آماری مصدومین حوادث ناشی از کار طی ۹ ماهه نخست سال قبل (۱۳۹۵) نیز نشان می‌دهد که از کل پرونده‌های بررسی شده سال گذشته، تعداد ۵۲۳ نفر (به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل ۵۰۷ مرد و ۱۶ زن) به دلیل حوادث ناشی از کار دچار مصدومیت شده اند که خوشبختانه این آمار نیز با کاهش ۹/۹ درصدی مواجه است.

عضو شورای قضایی استان لرستان اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده در گروه آمار و انفورماتیک پزشکی قانونی استان لرستان نشان می‌دهد که کل آمار حادثه دیدگان حوادث کار سال گذشته تعداد ۶۵۸ نفر بوده است که شامل ۶۳۴ مرد و ۲۴ زن می‌باشند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان بیان داشت: مطابق آمار‌های موجود در حوادث کار ۹ ماهه امسال، سقوط از بلندی با تعداد ۷ مورد بیشترین علت مرگ در حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد، پس از آن اصابت جسم سخت با ۴ مورد، غرق شدگی با ۳ مورد، برق گرفتگی با ۲ مورد، و سایر حوادث با یک مورد، به ترتیب بیشترین و کمترین دلایل مرگ کارگران را در بر می‌گیرند.

حمید رضا نظیفی تصریح کرد: بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی استان در طی ۹ ماه نخست امسال به ترتیب شهرستان‌های بروجرد با ۷ مورد، خرم آباد با ۵ مورد، ازنا با ۳ مورد و الشتر با ۲ مورد فوتی، بیشترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند و مابقی شهرستان‌ها بدون فوتی در حوزه حوادث کاری بوده اند.

نظیفی همچنین یادآور شد: با بررسی آمار‌های منتشر شده در سال‌های اخیر، عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، برق گرفتگی، سوختگی و کمبود اکسیژن می‌باشد که با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در مکان‌های مرتفع (مانند جوشکاری اسکلت ساختمانها) می‌توان بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان با بیان اینکه در مقایسه آماری امسال (۱۳۹۶) با سال ماقبل خوشبختانه میزان فوت شدگان و مصدومین ناشی از حوادث کار روند نزولی پیدا کرده است، اظهار داشت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهم‌ترین راهکار‌ها در راستای کاهش حوادث ناشی از است.

بر اساس این گزارش، بی احتیاطی، وسایل بی حفاظ، وسایل معیوب، عدم استفاده از وسایل حفاظتی، فقدان اطلاعات، ازدحام و بی‌نظمی تجهیزات، لباس خطرناک، عدم آموزش، نور ناقص و تهویه نامطلوب به تربیت از مهمترین عوامل ایجاد حوادث ناشی از کار است.

انتهای پیام/د

حوادث کار برای ۱۷ کارگر لرستانی

برچسب ها: حوادث ، پزشکی قانونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار