سرکنسول روسیه؛

سطح روابط تجاری ایران و روسیه مناسب است

سرکنسول روسیه گفت: سطح روابط سیاسی و تجاری ایران و روسیه در بالاست و ما بر گسترش این روابط تاکید داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کنستانتین الکسی یف، سرکنسول روسیه اظهار کرد: روسای جمهور دو کشور سطح همکاری های سیاسی بالایی را رقم زده اند و ما نیز بر افزایش این مبادلات مشتاق هستیم.

وی با بیان اینکه علیرغم این گستردگی ارتباطات سیاسی حجم مبادلات تجاری این دو کشور پایین است، خاطرنشان کرد: ما قصد داریم با شرکت های بزرگ تجاری در ایران و اردبیل وارد مبادلات تجاری شویم که خوشبختانه این رغبت در اردبیل بیشتر است.

سرکنسول روسیه با یادآوری اینکه در حوزه تجارت خارجی هدف ما در اردبیل ایجاد یک رابطه مثبت است، تصریح کرد: مساله خواهرخواندگی اردبیل با استان ولگاگراد روسیه پیگیری می شود اما صرف این مساله نباید دنبال شود بلکه ما مصر هستیم در امر خواهرخواندگی این دو استان باید ابعاد مختلفی اعم از تجاری، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بیشتر پرداخت شود.

الکسی یف با بیان اینکه روسیه مشتاق اجرای طرح خواهرخواندگی است، اضافه کرد: علاوه بر اردبیل استان هایی همچون مازندران، گیلان و ... نیز با ما وارد مذاکره شده اند  این امر از طریق وزارت امور خارجه پیگیری می شود.

وی موقعیت سازی برای غنابخشی به سطح مبادلات تجاری با اردبیل را از برنامه های اساسی روسیه با توجه به وجود مرز مشترک این استان با جمهوری آذربایجان را یادآور شد و افزود: ما برای محاسبات تجاری دو کشور از سیستم های مدرن و جدید ارتباطی باید استفاده کنیم اما به جرات می توان گفت زمینه گسترش این مبادلات در اردبیل و روسیه وجود دارد.

انتهای پیام/ح

تاکید بر افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه

 

 

برچسب ها: تجارت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.