آیت الله مکارم شیرازی:

مردم به فرزندآوری تشویق شوند

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که برخی به تبعیت از فرهنگ غربی فرزند کمتر را ترجیح می دهند،گفت:مردم به فرزندآوری تشویق شوند،آیات و روایات اسلامی جمعیت زیاد را مطلوب می داند.

مردم به فرزندآوری تشویق شوندبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله مکارم شیرازی،مرجع تقلید شیعیان  در دیدار مدیرکل ثبت احوال قم با اشاره به آمارهایی که از کاهش طلاق و کاهش ازدواج در جامعه حکایت دارد افزود: کاهش طلاق امر خوب و مبارکی است اما کاهش ازدواج نشانه خوبی نیست و مشکلات اقتصادی و سختگیری ها و تشریفات بی مورد در این زمینه موثر بوده است.

وی تاکید کرد: باید مشکل اشتغال جوانان حل شود و خانواده ها سخت گیریهای بی مورد را کم کنند تا جوانان به امر ازدواج تشویق شوند.

مرجع تقلید شیعیان تشویق مردم به فرزندآوری را مهم و ضروری دانست و گفت: متاسفانه برخی به تبعیت از فرهنگ غربی فرزند کمتر را ترجیح می دهند اما در دین مبین اسلام اینگونه نیست و آیات و روایات ما جمعیت زیاد را مطلوب می داند.

آیت الله مکارم شیرازی تربیت صحیح و نامگذاری مناسب بر روی فرزندان را مهم ترین وظیفه والدین برشمرد و گفت: باید برای فرزندان اسامی زیبا انتخاب کنیم اما متاسفانه برخی والدین اسم های مناسبی را بر روی فرزندشان نمی گذارند .

در پایان  این دیدار مرادی، مدیر کل ثبت احوال استان، کارت ملی هوشمند آیت الله مکارم شیرازی را به وی تحویل داد.

انتهای پیام/ش

دیدار مدیر کل ثبت احوال قم با آیت الله مکارم شیرازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار