بخشدار مرکزی خاش:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کم بهره به متقاضیان روستایی

بخشدار مرکزی خاش گفت: دولت در ۹ ماه گذشته ۷۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی کم بهره برای ۱۷۲ طرح کلان، متوسط و خرد به تعاونی‌ها و عمدتا متقاضیان روستایی در این بخش پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش افزود:دولت در ۹ ماه گذشته ۷۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی کم بهره برای ۱۷۲ طرح کلان، متوسط و خرد به تعاونی‌ها و عمدتا متقاضیان روستایی در این بخش پرداخت کرده است.

شجاعی افزود: قانون حمایت از توسعه و ایحاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری ابزاری کارآمد برای توسعه مشاغل محلی و تعاونی‌ها در بخش مرکزی خاش است.

وی با اشاره به ابلاغ این قانون حمایت در ماه جاری بیان کرد: با بهره مندی جامعه روستایی و عشایری از مزایای قانون مذکور، متقاضیان دریافت تسهیلات می‌توانند در بخش‌های کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی، منابع طبیعی، صنعت و معدن، فرش دستباف، فن آوری اطلاعات و ... از پنج صندوق و بانک عامل شامل کارآفرینی امید، کشاورزی، صندوق حمایت از بخش کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون اقدام و از تسهیلاتی با نرخ چهار تا ۱۰ درصد متناسب با توجیه اقتصادی و اشتغالزایی طرح استفاده کنند.

بخشدار مرکزی خاش با تقدیر از دفتر امور روستایی استانداری و صندوق کارآفرینی امید و پیگیری‌های اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید با ۵۸۶ میلیارد ریال شامل یک طرح بزرگ تعاونی و ۴۰ مورد مشاغل خانگی و روستایی بیشترین سهم، کمیته امداد امام ره با ۹۰ فقره تسهیلات و رقم ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، بهزیستی شهرستان با پرداخت چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به ۴۲ مددجوی متقاضی اشتغال در بخش‌های مختلف و برخی ادارات دیگر در حوزه روستا‌های بخش مرکزی خاش در مجموع کارنامه نسبتا موفقی دارند.

شجاعی با اشاره به تاثیرگذاری و اثر بخشی اعتبارات معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در توسعه اشتغال روستایی گفت: در ۲ سال گذشته با برگزاری منظم جلسات کارگروه‌های اشتغال و سرمایه گذاری و کارگروه‌ها و کمیته‌های مرتبط با آن در استان و فرمانداری‌ها و همچنین پیوند و تعامل دستگاه‌های متولی توسعه روستایی در شهرستان گام‌های موثری در پیگیری اهداف این کارگروه‌ها برداشته شده و چنانچه برخی سخت گیری‌های بانکی نیز برای متقاضیان اشتغال تعدیل شود و سرعت پرداخت تسهیلات بعد از اجرای مراحل اداری و در مرحله پرداخت در بانک‌ها افزایش یابد، می‌توان چشم‌انداز خوبی از توسعه مشاغل روستایی پیش بینی کرد.

وی ادامه داد: با هدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و به استناد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، پرداخت تسهیلات اشتغال زا به سرمایه گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی با موسسات عامل که راهکاری برای حمایت از روستاییان و عشایر است می‌تواند به توسعه اشتغال به شرط همت و برنامه ریزی روستاییان و همکاری بانک‌ها بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/ع 

پرداخت تسهیلات  به متقاضیان روستایی

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار