مسؤولان متوجه منظور رهبر انقلاب از اقتصاد مقاومتی نمی‌شوند

امام جمعه اصفهان گفت: اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری ، هنوز بر روی زمین مانده است، ظاهراً مسؤولان، منظور رهبر انقلاب از اقتصاد مقاومتی را متوجه نمی‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امروز در اجلاس منطقه‌ای ائمه جمعه اظهار کرد: ائمه جمعه به گونه‌ای آتش به اختیار، کارگروه‌هایی را تشکیل داده و به امور اقتصادی مردم رسیدگی کنند، باید کاری کرد تا افراد بیشتری مشغول به کار شوند و بستری فراهم شود تا مردم با سرمایه‌های خود بتوانند کسب و کار داشته باشند چراکه رهبر انقلاب فرمودند نباید زخمی ایجاد شود تا مگسی روی آن بنشیند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم افزود: در حال حاضر افرادی که مشغول به کار هستند حقوق خود را به موقع دریافت نمی‌کنند و در نهایت این حقوق ها، به صورت کامل پرداخت نمی‌شود و کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه دولت‌ها «اقتصاد مقاومتی» را بالای کاغذها می‌نویسند، اما در واقع چه کرده‌اند؟ گفت: بنده به آقای نوبخت گفته‌ام که بهتر است یک طرح مثل جاده یا پل را تعطیل کرد تا اینکه حقوق کارگران و کارمندان به تعویق نیفتد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بنا ندارند، ائمه جمعه، به صورت دولتی اداره شوند، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خارج از کشور توسط دفتر رهبری حمایت می‌شوند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه بودجه فرهنگی در کشور، اختصاص نمی‌یابد، عنوان کرد: برخی از مصلاها در کشور، نیمه کاره است و برخی از شهرها مصلی ندارد، از سوی دیگر بعضی از شهرها، مسجد جامع بزرگی دارد و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه می‌تواند همان مساجد را توسعه  دهد تا برای نماز جمعه استفاده شود، لازم نیست در شهرهایی که مسجد به اندازه کافی وجود دارد و مناسب مصلی  است، مصلی دیگری ساخته شود.

وی با اشاره به آیه «لا یکلف الله نفس الا وسعها» خاطرنشان کرد: خداوند متعال بالاتر از توان انسان، تکلیف نخواسته است اما به اندازه توان باید تلاش کرد، برای مثال دستورات اسلامی همچون روزه، نماز و جهاد تا زمانی که انسان توان دارد، باید اجرا شود اما آیا به اندازه توان کار می‌شود؟

امام جمعه اصفهان با اشاره به خلوص ائمه جمعه و آثار تلاش‌آنان در جامعه عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) در روایت صحیحی فرمودند«ای علی، اگر یک نفر را از گمراهی نجات دهی، بهتر است از اینکه کل جهان را به تو بدهند و همه آن را به صورت صحیح در راه خدا خرج کنی»؛ برای خدا کار کردن بسیار سخت است، ائمه جمعه با سختی‌ها می‌سازند و ادامه‌دهنده راه انقلاب و اسلام هستند.

اجلاس منطقه‌ای ائمه جمعه با موضوع «تحکیم مبانی خانواده» با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و ائمه جمعه استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری و به میزبانی اصفهان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

 

اجلاس منطقه‌ای ائمه جمعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.