آغاز بارش برف در برخی از نقاط گیلان

سامانه بارشی در برخی از نقاط گیلان به صورت برف آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه سامانه سرد و بارشی تا دوشنبه در گیلان ماندگار خواهد بود گفت: در این مدت دمای هوا حدود 10 درجه کاهش می یابد.

بهمن کمانگر از دیگر پدیده های جوی در این مدت مه آلودگی هوا ، یخبندان و وزش شدید باد اعلام کرد و افزود: در این مدت سرعت باد تا 80 کیلومتردر ساعت افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: هم استانی‌ها بدلیل بارش شدید برف و باران ، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن رودخانه ها ، از نزدیک شدن به مسیر رودخانه ها خودداری کنند.

مدیر کل هواشناسی گیلان با توصیه به رانندگان گفت: رانندگان از سفرهای غیر ضروری به مناطق کوهستانی گیلان خوداری کنند و پیش از سفر از سامانه  گرمایشی خودرو ، بهمراه داشتن زنجیر خودرو ، لباس گرم و مواد غذایی سالم مطمئن شوند.

کمانگر اذعان داشت: صاحبان واحد های تولیدی بویژه مرغداری ها و گلخانه ها برای جلوگیری از خسارت تمهیدات لازم برای مقابله با سرما و یخبندان را بیاندیشند.

وی با اعلام اینکه ارتفاع موج دریای خزر به 80 سانتی متر تا 2 متر پیش بینی می‌شود تصریح کرد: وضعیت دریا تا دوشنبه برای فعالیت های دریانوردی بویژه صید نامناسب است.

آغاز بارش برف در برخی از نقاط گیلان

آغاز بارش برف در برخی از نقاط گیلان

انتهای پیام/اص

بارش برف در برخی از نقاط گیلان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.