طفره رفتن نائورت از اعلام خط قرمز آمریکا در سوریه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اعلام خط قرمز این کشور در سوریه طفره رفت.

طفره رفتن نائورت از ابراز خط قرمز آمریکا در سوریهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ در نشست خبری وزارت خارجه آمریکا، خبرنگاری از هدر نائورت - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - پرسید آیا رودخانه فرات خط قرمزی است که ترکیه نباید از آن عبور کند؟

نائورت در پاسخ گفت: بخش اعظم حضور ما در سوریه در مناطقی بود که داعش به شدت در آن مناطق حضور داشت یعنی شرق رودخانه فرات، این منطقه جایی است که آمریکا و شرکای ائتلافی اش به همراه نیروهای کرد "پی ی د" کار می کنند. ما به شدت با آنها همکاری می کنیم تا مانع از بازگشت داعش شویم(!) اما داعش همچنان یک تهدید است. وزارت دفاع آمریکا بیانیه ای صادر و اعلام کرد یکصد و پنجاه نیروی داعش کشته یا بازداشت شدند. این مسئله نشان می دهد که اوضاع تا چه حد جدی است.

خبرنگار پرسید آیا این خط قرمز است و نمی خواهید که ترکیه از آن عبورکند؟ وی گفت: افراد دوست دارند که از خط قرمز صحبت کنند اما من چنین قصدی ندارم. آمریکا به همراه ائتلاف در این منطقه حضور دارد تا داعش را شکست دهد و مانع از بازگشت آن شود(!).

هدر نائورت در ادامه، در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید «آیا آمریکا به اندازه کافی اقدام کرده است که مانع از حمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به کردها شود؟» گفت: به همین علت است که ما گفتگویی جدی با اردوغان و دیگران در دولت ترکیه را دنبال می‌کنیم. ما مصرانه از ترکیه می خواهیم که تنش زدایی کند. این مسئله ای جدی است. وقتی ما از کشوری درخواست می کنیم - به خصوص کشوری که همپیمان ما در ناتو است - و می خواهیم که تنش زدایی کند، امیدواریم که آنها این نگرانی ها را جدی بگیرند. رئیس جمهور ترامپ طی تماس تلفنی با رئیس جمهور اردوغان درباره تشدید تنش ها در عفرین اظهار نگرانی کرد و گفت این خطر وجود دارد که اقدامات ترکیه دستاوردهای مشترک ما را در سوریه تضعیف کند. رئیس جمهور آمریکا از ترکیه خواست که اقدامات نظامی خود در آن منطقه را محدود کند و از تلفات غیرنظامیان اجتناب کند. ما می دانیم که عده ای از مردم غیرنظامی کشته شدند. این مایه نگرانی بسیار ما است(!).

انتهای پیام/

ابراز نگرانی آمریکا درباره اقدام ترکیه در عفرین

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار