پیام تبریک مدیر کل گمرکات استان کردستان به مناسبت روز جهانی گمرک

مدیرکل گمرکات استان کردستان در پیامی روز جهانی گمرک را تبریک گفت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گمرک سازمان دولتی است که مسئول اجرای قوانین گمرکی، اخذ عوارض و حقوق ورودی و خروجی و همچنین مسئول اجرای قوانین و مقررات مربوط به صادرات، واردات، ترانزیت کالا و اجرای قوانین و مقررات مربوط به کالای همراه مسافراست. در واقع گمرک به عنوان یک نهاد حیاتی حفاظت از منافع جامعه را عهده دار است.

شروع به کار شورای همکاری گمرکی باموافقت کمیته همکاری‌های اقتصادی اروپا در سیزدهمین اجلاس دولت‌های اروپائی با تشکیل یک گروه مطالعاتی در سال ۱۹۴۷ انجام شد.

در سال ۱۹۵۲ کنوانسیونی برای تأسیس رسمی شورای همکاری گمرکی تشکیل و این شورا به عنوان هیأت حاکمه تعیین و نخستین جلسه آن در ۲۶ ژانویه ۱۹۵۳ در بروکسل برگزار شد و این روز به عنوان روز جهانی گمرک نامگذاری شد.

سازمان جهانی گمرک، یک سازمان مستقل بین المللی است که مأموریت آن بهبود کارایی و اثر بخشی گمرکات است.

این سازمان از طریق ایجاد و توسعه محیط گمرکی درستکار، شفاف و قابل پیش بینی به حمایت و حفاظت از ثروت و اقتصاد ملی کمک می‌نماید.

در حال حاضر گمرکات ۱۸۰ کشور سرتاسر دنیا عضواین سازمان جهانی هستند و درمراحل مختلف توسعه اقتصادی قراردارند.

بختیار رحمانی پور، مدیر کل گمرکات استان کردستان، به مناسبت روز جهانی گمرک ضمن پرداختن به توضیحاتی در خصوص سازمان جهانی گمرک روز جهانی گمرک را به تمامی فعالان عرصه اقتصادی تبریک گفت و از زحمات همکاران در گمرکات استان کردستان تقدیر و تشکر نمود.

وی با اشاره به سیاست‌های کلان کشور و سیاست‌های سازمان جهانی گمرک، همچنین گمرک جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر و نیز بر اساس شعار سازمان جهانی گمرک در سال ۲۰۱۸ (محیط کسب و کار امن لازمه توسعه اقتصادی) فضای کسب و کاررا از جمله شاخص‌های تعیین کننده وضعیت اقتصادی عنوان کرد وگفت:جهت دستیابی به توسعه اقتصادی باید تلاش کنیم محیط مناسب را برای کسب‌وکار‌هایی فراهم آوریم که در تجارت مشارکت فعال دارند.

رحمانی پور افزود: بخش زیادی از وضعیت رکودی حاکم بر فضای کسب و کار کشور را ناشی از پایین بودن شاخص‌های فضای کسب و کار کشوراست.

وی بیان کرد:با توجه به تاثیر فضای کسب و کار مساعد بر افزایش جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، امنیت و آسان سازی فضای کسب و کار از جمله الزامات و پیش زمینه‌های رشد اقتصادی است.

در پایان مدیر کل گمرک استان کردستان نامگذاری یک روز با این عنوان را در تقویم رسمی کشور فرصتی مناسب جهت تقدیر از همکاران و فعالان و زحمت کشان عرصه اقتصادی دانست.

انتهای پیام/ف

ضرورت امنیت و آسان سازی فضای کسب و کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.