کهگیلویه و بویراحمد آزمایشگاه سم شناسی ندارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان آزمایشگاه سم شناسی ندارد و مجبوریم نمونه‌های آزمایشی را به شیراز ارسال کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  امام بخش قائدی گفت: در شرایطی آزمایشگاه سم شناسی نداریم که دوسال اخیر با تمام رایزنی‌های انجام شده و اواخر سال گذشته 500 میلیون تومان بابت هزینه صدور پروانه ساخت به شهرداری یاسوج پرداخت کرده ایم  هنوز هیچ اقدامی از طرف این نهاد  صورت نگرفته استت.
وی با بیان اینکه هم اکنون از مواد خوراکی نمونه گیری می‌کنیم و نمونه ها برای انجام آزمایش به شیراز ارسال می‌شوند،افزود: 866 مورد تنها موارد ارسالی معاونت بهداشتی بوده است.
قائدی از بررسی و جواب دهی وضعیت 142 کالای مکشوفه خبر داد و گفت: در تمامی کارخانه‌های فعال استان یک مسئول فنی داریم که حقوق آن فرد توسط کارخانه‌دار پرداخت می‌شود و این یک عیب بزرگ بوده زیرا امکان مماشات وجود دارد چراکه باید تمام مراحل تولید را مسئول فنی کارخانه نظارت کند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 32 کارخانه در این استان فعال است، عنوان کرد: از این تعداد 25 مورد در یاسوج بوده که 16 کارخانه مواد غذایی، 6 مورد آشامیدنی و 3 کارخانه لوازم آرایشی و بهداشتی است.
قائدی با بیان اینکه در شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و باشت هیچ کارخانه فعالی نداریم، ادامه داد: در شهرستان دنا یک کارخانه آب معدنی و در شهرستان گچساران 4 کارخانه مواد غذایی، 2 مورد آشامیدنی و یک لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد.
وی از برگزاری 3 دوره آموزشی در شهرستان‌های بزرگ کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: 80 باب عطاری، 52 باشگاه بدنسازی و یک واحد فرآورده‌های طبیعی در این استان شناسایی شده که به طور مستمر نظارت لازم صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ غ

مشکلات استان در نبود آزمایشگاه سم شناسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.