قاآنی در قم مطرح کرد:

آمریکا چهار هزار کامیون سلاح به سوریه فرستاده است

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت:اردوغان که شریک آمریکایی ها در جنگ سوریه بود، اعتراف کرد که آمریکا چهار هزار کامیون سلاح به سوریه فرستاده است.

آمریکا چهار هزار کامیون سلاح به سوریه فرستاده استبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سردار قاآنی،جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مراسم اربعین شهید مهدی ایمانی که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های حضرت زینب(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار همیشه الهام بخش ما بوده است، اما طی سال‌های اخیر نام حضرت زینب(س) اعتلا پیدا کرد.

وی ادامه داد: جوانان با صلابت شیعه از سرتاسر جهان اسلام که برایشان امکان بود، با حضرت زینب(س) ارتباط برقرار کردند و هر کدام که توانستند خودشان را به حرم حضرت زینب(س) رساندند تا از این مکان مقدس دفاع کنند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: مقاومت در ادبیات شیعه جایگاه خاصی دارد، پدران و مادران ما از همان کودکی راه استقامت و مقاومت را به ما آموختند، طی سال‌های اخیر دشمنان اسلام دشمنان به کشورهای اسلامی تعرض کردند و امروزه مقاومت واژه بسیار مقدسی است که هر مسلمانی در برابر این واژه احساس مسؤولیت می‌کند.

قاآنی ادامه داد: حضرت زینب(س) اسطوره مقاومت است و این بانوی بزرگوار بیش از هر کسی سختی کشید، اما حضرت زینب(س) در برابر یزید گفت که چیزی جز زیبایی ندیدم و حضرت زینب(س) تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران عنوان کرد: مجلس شهدا مجلس عزا نیست، بلکه مجلس عزت و سربلندی است، شهید مهدی ایمانی از جمله شهدایی بود که پیش از شهادت، چندین بار به سوریه اعزام شد و این شهید خادم رسمی آستان مقدس حضرت معصومه(س) و صد و پانزدهمین شهید روستای فردو بود.

وی بیان کرد: افتخار بزرگی برای خانواده‌های شهدای مدافع حرم است که فرزندانشان در مسیر دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیدند، باید تکلیف خودمان را در قبال شهدا بدانیم و به این تکلیف عمل کنیم.

قاآنی گفت: هر روز فتح جدیدی داریم و یک خاکریز به جلو می‌رویم، اکنون هزاران کیلومتر آن سوی مرزهای ایران از حریم نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع و به مظلومان کمک می‌کنیم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران شهدای مدافع حرم را ولایتمدار دانست و تصریح کرد: این شهدا تحت فرماندهی مقام معظم رهبری جنگیدند و به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: در ابتدای حضور فعالیت مدافعین حرم، گروه‌های تکفیری در نزدیکی حرم‌های اهل‌بیت(س) حضور داشتند و این گروه‌ها مورد حمایت آمریکا و عربستان بودند.

قاآنی گفت: اردوغان که شریک آمریکا در جنگ سوریه بود، اعتراف کرد که آمریکا چهار هزار کامیون سلاح به سوریه فرستاده است، البته کمک‌های آمریکا فراتر از این اعداد است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به نمونه ای از کمک‌های دشمنان به گروه‌های تکفیری اظهار کرد: هر موشک ضد زره 60 هزار دلار است، اما تروریست‌ها به اندازه ای از این موشک‌ها دارند که برای زدن نیرو هم از آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: زمانی که آمریکا در دو کشور مجاور ایران صدها هزار نیروهای نظامی و تعداد زیادی جنگنده نظامی داشتند، از آمریکایی‌ها نترسیدیم، مجاهدان عراقی با نظامیان آمریکایی جنگیدند و این نظامیان مجبور شدند که با اشک از عراق بیرون بروند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به ویژگی‌های رزمندگان مقاومت اظهار کرد: این رزمندگان آماده دفاع از اسلام هستند، رزمندگان مقاومت، فرزندان امام خمینی(ره) هستند، امام راحل راه را به ما نشان دادند، ایشان فرمودند که اگر بسیج جهانی سربازان تشکیل شده بود، آیا کسی جرات این همه جسارت به فرزندان رسول‌الله(ص) را داشت؟

قاآنی ادامه داد: امروز به برکت خواست امام خمینی(ره) فصل جدیدی از مبارزه در یک مقیاس گسترده باز شده و بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شد، رزمندگان معنوی رسول‌الله(ص) از کشورهای مختلف جمع شدند، روزی به قدس هم خواهیم رسید و وعده مقام معظم رهبری محقق خواهد شد.

در پایان مراسم کتاب شهید مدافع حرم و خادم حرم کریمه اهل‌بیت(س)شهید مهدی ایمانی با حضور سردار قاآنی وامیرآبادی عضو هیئت‌ رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مسجد اعظم حرم کریمه اهل‌بیت(س) رونمایی شد.

سردار قاآنی در مراسم اربعین شهید ایمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.