امام جمعه زاهدان درخطبه های نماز جمعه؛

دهه فجر فرصتی مناسب برای بازگو کردن دستاوردهای انقلاب است

امام جمعه زاهدان گفت : دهه فجر فرصت بسیار مناسبی برای بازگو کردن دستاوردهای انقلاب و زمانی کلیدی برای تبیین نقش‌های موثر در انقلاب است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت‌الله سلیمانی امام جمعه زاهدان در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته زاهدان در مصلی قدس با اشاره به آغاز دهه فجر از پنجشنیه آینده گفت: دهه فجر فرصت بسیار مناسبی برای بازگو کردن دستاوردهای انقلاب و زمانی کلیدی برای تبیین نقش‌های موثر در انقلاب است.

خطیب جمعه زاهدان بیان کرد: برای اینکه نسل جدید سربازان انقلاب باشند دهه فجر باید تصویری واضح و تحلیلی روشن از انقلاب برای آن‌ها ارائه شود بنابراین وظیفه فرماندهان، روحانیون، فرهنگیان و دانشگاهیان این است که در این ایام به دورن دانشگاه‌ها و مدارس بروند و دستاوردها و موفقیت انقلاب و چگونگی شکل گیری این نظام را برای نسل موجود تشریح کنند تا این نسل سربازان پیاده دشمن قلمداد نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک شدن به ایام دهه فاطمیه و شهادت بزرگ بانوی عالم، حضرت زهرا (س) گفت: سوره کوثر در قرآن کریم نماد عظمت و بزرگی این بانو بر جهانیان است. وجود حضرت زهرا (س) جریان ساز است و ازدواج این بانو با شخصی مانند حضرت علی (ع) سبب به وجود آمدن نسل کوثر می‌شود. نسلی با برکت که خداوند در سوره کوثر به پیامبر بشارت داد.

سلیمانی افزود: شهادت بانوی اول اسلام آنقدر برای عالم سخت و جانگداز است که ابر مردی مانند حضرت علی (ع) که اسطوره صبر است در برابر شهادت حضرت زهرا(س) زمین گیر شد و به ناله درآمد.

سلیمانی ضمن خیر مقدم به حضرت آیت الله صدیقی به شهر زاهدان ایشان را یکی از بزرگترین روحانیون انقلاب اسلامی دانست.

وی افزود: دست تضرع به درگاه پروردگار برداریم و با خواندن نماز باران از خداوند متعال تقاضای باران رحمت مادی را طلب کنیم نمازی که دو رکعت است به مثل نماز عید فطر فقط نماز عیدین به صورت جماعت خوانده میشود اما نماز باران را میتوان فردی هم خواند از الزامات نماز باران سه روز روزه گرفتن است که از اول هفته روزه داری شروع میشود و در پایان روز دوشنبه نماز خوانده می‌شود یا میتوان از چهارشنبه شروع کرد تا جمعه که با توجه به مناسبت روز شهادت حضرت فاطمه زهرا و همچنین روز پنجشنبه هم روز با اهمیتی است برای ما روز ورود امام راحل به میهن است و جمعه هم که مشخص است و پا به بیابان میگذاریم و با حمل ممبر به بیابان با امام جماعت برای اقامه نماز باران میرویم.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: وقت نماز باران وقتش به مثل نماز عیدین است البته عصر هم می‌شود به جا آورد انشالله به برکت وجود نازنین حضرت زهرای اطهر (س) به گدایی ذات اقدس الهی بر می‌آییم.

انتهای پیام/ع

حضرت زهرا (س) الگوی تمام عیاری برای بانوان عالم است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار