دفاع از هر مظلوم وظیفه دینی است

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه گرگان گفت: دفاع از هر مظلومی چه مسلمان و غیر مسلمان وظیفه شرعی و دینی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان در نماز وحدت و همدلی جمعه به دفاع از مظلوم در هر شرایطی اشاره کرد و گفت : دفاع از کشورهای مظلوم مانند سوریه ، لبنان ، فلسطین وظیفه شرعی و دینی است که باید کشور ما هم در راه مقاومت و ایستادگی با این کشورها همراه باشد.


آیت الله نور مفیدی با توجه به شبهات اذهان مردم نسبت به این موضوع که چرا با داشتن شرایط سخت کنونی کشور باید به این کشورها کمک کشورگفت : علاوه بر وظیفه دینی ، حمایت از کشورهای مظلوم منطقه تبعات مثبتی در پی خواهد داشت .


وی ادامه داد: اگر ایران در چنین نفاق های منطقه ای دخالت نکند کشور های استکبار مانند امریکا و اسرائیل با نفوذ در منطقه ، کشورها را زیر سلطه خویش برده و در اختیار خواهند گرفت که درنهایت بر قدرت و اقتدار ایران تاثیر خواهد گذاشت .


نماینده ولی فقیه استان گفت : اگر دخالت ایران در سوریه نبود تکفیری و داعشی ها در ایران جا خوش می کردند و حتی می بایست در گرگان با آنها مبارزه می شد.


آیت الله نور مفیدی افزود : هدف کشورهای غرب و مستکبر این است تا ایجاد بهانه های مختلف چه در منطقه و چه در داخل ،اقتدار ایران از بین برود و کشوری ضعیف و زیر سلطه آنها باشد .


وی ادامه داد: نگاه عمیق داشتن به حمایت ایران از کشورهای مظلوم مطمئنا به نفع کشور هم هست .


آیت الله نور مفیدی امام جمعه گرگان به ۱۲ بهمن سالروز ورود امام راحل اشاره کرد و گفت : سی امین سالروز انقلاب اسلامی و آغاز آن از ۱۲بهمن است روزی بسیار مهم و ماندگاری است .


وی ادامه داد: اگر چه تمام کشورها مانند امریکا ، فرانسه ، آلمان و انگلیس تلاش کردند که مانع ورود امام به کشور شوند ولی به اراده الهی این اتفاق میسر شد.


وی درپایان به شهادت حضرت فاطمه و ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت : این ایام فرصتی خواهد بود برای شناخت سجایا و اخلاق بانوی اسلام .

 

انتهای پیام / گ

خطبه های نماز جمعه در گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.