خودداری شناور‌ها از تردد در دریای خزر

شناور‌های دریای خزر و صیادان شمالی از بعد از ظهر شنبه ۷ بهمن تا صبح دوشنبه ۹ بهمن به دریا نروند.

علی‌اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: دریای خزر از فردا شنبه ۷ بهمن تا دوشنبه مواج و طوفانی است و شناور‌ها از تردد در دریای خزر خودداری کنند.

وی افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از بعدازظهر شنبه تا صبح دوشنبه با ورود یک سامانه پرفشار به نوار جنوبی دریای خزر، شاهد وزش باد شدید شمالی همراه با بارندگی خواهیم بود که پیامد آن مواج شدن دریا خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک به سواحل تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و در فراساحل تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود.

احمدی با بیان اینکه بیشینه ارتفاع موج در مناطق نزدیک به سواحل تا ۳.۵ متر و در فراساحل تا ۴.۵ متر خواهد بود از فعالان دریای خزر اعم از صیادان کیلکا و ماهیان خاویاری و تعاونی‌های پره و شناور‌های گردشگری و دریابانی و حتی شرکت‌های کشتیرانی و نفتی دریای خزر خواست در این مدت از فعالیت در دریا خودداری کنند.

وی گفت: به دلیل وقوع احتمالی سیلاب مردم از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران از رانندگانی که قصد تردد در نقاط ییلاقی و کوهستانی را دارند خواست به دلیل بارش برف، تجهیزات زمستانی را همراه خود داشته باشند.

احمدی گفت: تمهیدات لازم برای پایداری جریان گاز مشترکان گرفته شده است، اما با توجه به احتمال بارش برف در شهر‌های ساحلی و جلگه‌ای و کاهش محسوس دما، مردم نیز در مصرف بهینه برق و گاز صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام/ک


دریای خزر مواج است، شناور‌ها به دریا نروند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار