درخواست ترامپ برای افزایش ۷ درصدی بودجه نظامی آمریکا

به گفته مقامات رسمی آمریکا، ترامپ به دنبال تخصیص ۷۱۶ میلیارد دلار به بخش نظامی این کشور در سال ۲۰۱۹ است.

درخواست ترامپ برای افزایش ۷ درصدی بودجه نظامی آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دو منبع آگاه در کاخ سفید اعلام کردند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بودجه سال ۲۰۱۹ این کشور که قرار است ماه آینده به کنگره ارائه شود، خواستار تخصیص ۷۱۹ میلیارد دلار به بخش نظامی شده است. این رقم افزایش 7 درصدی بودجه نظامی آمریکا را نسبت به سال 2018 نشان می‌دهد.

یکی از این دو منبع آگاه گفت این رقم در برگیرنده بودجه سالانه پنتاگون و نیز هزینه‌های جنگ‌های در حال انجام و هزینه‌ای مربوط به نگهداری زرادخانه هسته‌ای آمریکا است. این در حالی است که بودجه سال 2018 هنوز به تصویب کنگره آمریکا نرسیده است.

منبع آگاه دیگر نیز گفت درخواست ترامپ برای افزایش بودجه نظامی آمریکا منطبق با اولویت‌های مطرح شده در استراتژی دفاعی ملی آمریکاست که چندی پیش از سوی جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور مطرح شد.

جیمز متیس مقابله با چین و روسیه را در مرکز استراتژی دفاعی ملی جدید خود قرار داد.  

در نسخه 11 صفحه‌ای غیرمحرمانه راهبرد دفاعی ملی آمریکا به جزئیات مربوط به چگونگی اجرایی شدن تغییر رویکرد دفاعی آمریکا برای مقابله با چین و روسیه، اشاره‌ای نشده است اما انتظار می‌رود درخواست هزینه دفاعی چنین هدفی را در خود منعکس نماید.

به گفته جیمز متیس، آمریکا مزیت رقابتی نظامی خود را در تمام ابعاد جنگی از دست داده است که بخشی از آن به کاهش بودجه نظامی آمریکا طی سال‌های اخیر باز می‌گردد.

انتهای پیام

درخواست بودجه نظامی ۷۱۹ میلیارد دلاری آمریکا برای سال ۲۰۱۹ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار