هشدار تند آمریکا به والی برکنار شده بلخ

سفیر پیشین آمریکا در افغانستان و عراق، به «عطا محمد نور»، والی برکنار شده بلخ هشدار داد ه هره زودتر از سمت خود کناره گیری کند.

هشدار تند آمریکا به والی برکنار شده بلخبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «زلمی خلیل زاد»، سفیر پیشین آمریکا در افغانستان و عراق، به «عطا محمد نور»، والی برکنار شده بلخ هشدار داد که هرچه زودتر از سمت خود کناره گیری کند.

وی در سخنانی اظهار داشت: «صبر و حوصله حکومت و شریکان خارجی افغانستان در برابر وی زیاد نخواهد بود و جهانیان اجازه دوام تنش ها را نمی دهند.»

وی افزود: «آقای نور آدم باهوشی است و فکر نمی کنم که با نیروهای بین المللی مقابله کند و نیازی هم نیست که نیروهای جهانی حکم رئیس جمهور افغانستان را به زور به آقای نور بقبولانند.»

خلیل زاد همچنین به حمایت از جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس قندهار و برخی مقام های دولتی از عطا محمد نور نیز واکنش نشان داد و گفت: جهان در این مورد بی طرف نخواهد ماند و نباید سیاسیون محاسبه غلط کنند.

گفتنی است که حدود دو ماه پیش رئیس جمهور افغانستان والی بلخ را برکنار کرد اما وی با عدم پذیرش این مساله اعلام کرد که همچنان در منصب ولایت بلخ باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.