وجود 2000 پروژه نیمه‌تمام در استان اردبیل

در حال حاضر در استان اردبیل دو هزار پروژه نیمه‌تمام وجود دارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داود شایقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل صبح امروز در بازدید از ساختمان گمرک آزادلوی گرمی اظهار داشت: تقویت حوزه صادرات و رفع موانع در این زمینه براساس تاکیدات استاندار باید در اولویت قرار گیرد تا گمرکات مرزی استان اردبیل به شکل واقعی فعال و زمینه تقویت تبادلات تجاری با کشورهای همسایه فراهم آید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان اردبیل دو هزار پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که درصد پیشرفت و اولویت تکمیل و افتتاح آنها به استاندار اردبیل در یک برنامه جامع ارائه شده است، تصریح کرد: قرار است با انتخاب پیمانکاران و تزریق منابع مالی بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها در سال آینده فعال شده و امکان تکمیل و بهره‌برداری از آن فراهم شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: امسال در توزیع اعتبارات و در شورای برنامه‌ریزی اولویت اصلی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت 80 درصد گذاشته شده که امیدواریم نتایج آن را در سال آینده بهتر شاهد باشیم.

شایقی گفت: 40 درصد پروژه‌های در دست اجرای استان اردبیل از میزان پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار هستند و حتی برخی از پروژه‌ها براساس تبصره 27 قانون واگذاری پروژه‌های استانی به بخش خصوصی و پیمانکاران بومی واگذار می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به الزام دستگاه‌های اجرایی به استفاده از اسناد خزانه بیان کرد: ما خوشحال هستیم که این رویه در ادارات و دستگاه‌های اجرایی جا افتاده به طوری که بخش عمده‌ای از منابع عمرانی ادارات به شکل اسناد خزانه تامین می‌شود.

وی در مورد بازدیدهای مستمر استاندار اردبیل از پروژه‌های متعدد و با رویکرد توسعه‌ای و اشتغال زا اظهار کرد: بیشترین تاکید استاندار اردبیل بر جذب منابع ملی است تا دستگاه‌های اجرایی بتوانند با استفاده از این منابع پروژه‌ها را در کوتاه‌ترین زمان تکمیل و به بهره‌برداری برسانند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با پیگیری و سرکشی‌های مستمر به پروژه‌های نیمه‌تمام این پروژه‌ها جان دوباره گرفته و تکمیل آن ها در اولویت جدی قرا دارد.

 

انتهای پیام/ع

واگذاری پروژه های استان اردبیل به بخش خصوصی

 

برچسب ها: اشتغال ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.