برنامه‌های چند شب دو نوازی همساز آغاز شد

پروژه «چند شب دو نوازی همساز» از مجموعه کنسرت های «چند شب» با حضور تعدادی از نوازندگان نسل چهارم موسیقی ایرانی برگزار شد.

نسل چهارم موسیقی ایرانی و توجه به یک موضوع مغفول ماندهبه گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پروژه «چند شب دو نوازی همساز» از مجموعه کنسرت های «چند شب» با حضور تعدادی از نوازندگان نسل چهارم موسیقی ایرانی برگزار شد.

اولین برنامه از پروژه «چند شب دو نوازی همساز» از مجموعه کنسرت های «چند شب» روزهای پنجشنبه پنجم و جمعه ششم بهمن ماه در تالار رودکی تهران میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی بود.

افشین معصومی مدیر برگزاری پروژه «چند شب دو نوازی همساز» در جریان برپایی این دو رویداد موسیقایی بیان کرد: با توجه به تجربه برگزاری دوره های قبلی پروژه «چند شب» که خوشبختانه با استقبال خوب دوستداران موسیقی ایرانی مواجه شد، این بار به سراغ برگزاری پروژه «چند شب دو نوازی همساز» آمدیم که از نظر ما می تواند دریچه جدیدی برای توجه به موضوع دو نوازی سازهای ایرانی باشد.

وی افزود: متاسفانه این نوع دونوازی که در آن از دو ساز یکسان برای نواختن در یک اجرا استفاده شود، بسیار کم مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از اهدافی که به دنبال آن هستیم فراهم کردن شرایط برای برگزاری برنامه هایی است که تا به حال کمتر اتفاق افتاده است، به همین دلیل در ابتدا پروژه تک نوازی ها و حال پروژه دو نوازی را در دستور کار خود قرار دادیم.

معصومی با اشاره به اینکه نوازندگان این کنسرت ها از بهترین های نسل چهارم موسیقی ایرانی هستند، توضیح داد: ما در مجموعه کنسرت های «چند شب» تلاش داریم با یادآوری ریشه های اصلی موسیقی ایرانی و همچنین خلق موقعیتی برای آنچه کمتر به آن پرداخته شده، فعالیت هایی را انجام دهیم. این پروژه آخرین مجموعه کنسرت های چند شب در سال 96 است و دوره ششم این رویداد نیز که به اجرای ویژه برنامه «چند شب سنتور» اختصاص دارد، اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

این تهیه کننده با تاکید بر اینکه مجموعه کنسرت های چند شب حرکتی بدون وابستگی و حمایت دولتی است، تصریح کرد: ما معتقدیم موسیقی ایرانی به صورت خاص شنوندگان خاص خود را دارد که امیدواریم حضور شما در این مجموعه کنسرت ها سرمنزل جدیدی برای ادامه راه موسیقی ایرانی باشد.

در پروژه «چند شب دو نوازی همساز» که در ادامه پروژه های «چند شب تار»، «چند شب کمانچه»، «چند شب گیتار» و «چند شب عود» برگزار شد، موضوع دو نوازی در موسیقی ایرانی آن هم در نوع همساز کمتر دیده شده، مورد توجه قرار گرفت، که در این دوره اجرای دو نوازی «کمانچه با کمانچه»، «تار با تار» و «عود با عود» توسط هنرمندان فعال این عرصه در تالار رودکی برای تماشاگران اجرا شد.

براساس این گزارش روز پنجشنبه ۵ بهمن، نازنین غنی زاده نوازنده کمانچه - المیرا مردانه نوازنده کمانچه، مریم خدابخش نوازنده عود- امین حیدری نوازنده عود ، بهزاد رواقی نوازنده تار - شاهین صفایی نوازنده تار به اجرای برنامه پرداختند. در نوبت اول اجراهای روز جمعه ۶ بهمن نیز شروین مهاجر نوازنده کمانچه - مهرزاد اعظمی - پیام جوانی نوازنده تار و در نوبت دوم هم سامر حبیبی نوازنده کمانچه - مهرداد ناصحی نوازنده کمانچه ، بهناز بهنام نیا نوازنده عود- رخساره رستمی نوازنده عود و حامدفکوری نوازنده تار - مقداد شاه حسینی نوازنده تار به اجرای برنامه پرداختند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: موسیقی ، کنسرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار