افتتاح 333 پروژه جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در دهه فجر

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افتتاح ۳۳۳ پروژه در دهه فجر خبر داد.

افتتاح بیش از 333 پروژه جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  در دهه فجربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ولی پور مطلق،رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری گفت: 333 پروژه در دهه فجر افتتاح خواهند شد که برای راه اندازی این پروژه ها میزان ۴ میلیارد و ۳۵ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.


وی باشاره به اینکه با افتتاح این پروژه ها ۱۷۵ شغل جدید ایجاد می شود،افزود: ۸۹۰ شغل که در گذشته در بخش کشاورزی در معرض آسیب بوده است را مجدد تثبیت می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان قاین با ۵۵ پروژه بیشترین افتتاح پروژه دهه فجر جهاد کشاورزی را به خود اختصاص داده است،گفت: بیرجند به میزان ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بیشترین سرمایه گذاری را داشته است.

عصمتی پور، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این نشت  گفت: 23 واحد گلخانه در دهه فجر افتتاح می شوند که از این تعداد ۷ واحد احداث جدید است که در این زمینه میزان ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان بخش گلخانه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ واحد گلخانه در استان در حال راه انداری است،افزود:از ابتدای امسال ۱۶ واحد گلخانه نیز در استان تجهیز و نوسازی شده است که ۲ میلیارد و ۱۰۰ تومان تسهیلات به خود اختصاص داده است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۵۰ هزار تن پنبه بصورت تضمینی و ۲۱۳ هزار تن پنبه بصورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است، گفت:برای این میزان پنبه خریداری شده بیش از ۶۹۰ میلیون تومان به حساب کشاورزان واریز شده است.

عصمتی پور افزود:خریدهای توافقی زعفران در استان از ۱۵ آبان ماه شروع شده است که تاکنون ۳ تن و۴۰۰ کیلو گرم از کشاورزان خریداری شده است که از این میزان ۲ تن ۶۸۰ کیلو گرم ثبت سامانه شده است.

وی گفت: ۴۰ درصد مطالبات خرید های زعفران در ابتدای خرید به کشاورزان پرداخت شده است و مابقی طی قراردادهایی با کشاورزان طی ۳ ماه پرداخت می شود.
انتهای پیام/ب


افتتاح 23 گلخانه در دهه فجر در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار