مسئول امور فرهنگی بهزیستی کشور گفت: 200 نفر از دانشجویان تحت پوشش بهزیستی در طرح تربیت مربی قرآن پذیرش شدند و طی 10 روز، آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا می‌گیرند.

پذیرش 200 دانشجو در دوره تربیت مربی قرآن کریم بهزیستی/نیمی از پذیرفته شدگان، دانشجویان معلول هستندحجت الاسلام و المسلمین، سید مهدی سید محمدی، مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور و مسئول امور فرهنگی این سازمان بهزیستی، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 30 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند و این سازمان در راستای حمایت از این افراد نسبت به پرداخت شهریه آن ها اقدام می کند.

وی ادامه داد: بحث توانمندسازی جامعه هدف تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، به ویژه دانشجویان تحت پوشش، جزء اولویت های اصلی این سازمان است و بهترین نوع توانمندسازی مددجویان تحت پوشش، توانمندسازی از طریق اقدامات و کارهای فرهنگی همچون تربیت مربی قرآن کریم است.

مسئول امور فرهنگی بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در جهت ترویج فرهنگ قرآنی، سازمان بهزیستی کشور، با اجرای طرحی نسبت به برگزاری کلاس ها و کارگاه های تربیت مربی قرآن کریم، با امضای یک تفاهم نامه مشترک با جهاد دانشگاهی کشور اقدام کرده است و پس از این تفاهم نامه 700 نفر اعلام آمادگی کردند و در نهایت 200 نفر از این افراد پذیرش شدند.

پذیرفته شدگان در 6 استان آموزش های لازم را فرا می گیرند

سید محمدی تصریح کرد: این 200 دانشجو که از سراسر کشور در دوره تربیت مربی قرآن شرکت می‌کنند، از امروز هفتم بهمن ماه سال جاری، در 6 استان، به مدت 10 روز آموزش های لازم را فرا می گیرند و پس از پایان دوره به عنوان استاد و مربی قرآن کریم در محافل قرآنی دانشجویی، در خوابگاه ها و همچنین در محله ها نسبت به آموزش افراد اقدام می کنند.

وی یادآور شد: بیش از نیمی از دانشجویان حاضر طرح تربیت مربی قرآن کریم سازمان بهزیستی را مددجویان حوزه توانبخشی و افراد دچار معلولیت های مختلف مثل نابینایان و معلولان جسمی و حرکتی تحت پوشش این سازمان تشکیل می دهند.

مسئول امور فرهنگی بهزیستی کشور اضافه کرد: دانشجویان بی سرپرست و همچنین مددجویان شبانه روزی نیز در بین مربیان طرح تربیت مربی سازمان بهزیستی کشور حضور دارند.

سید محمدی افزود: دوره آموزشی تربیت مربی قرآن کریم امسال برای نخستین بار از طرف سازمان بهزیستی کشور برگزار می شود و پس از آن در سال های آینده، دوره آموزشی فراگیری مفاهیم قرآنی نیز ویژه دانشجویان تحت پوشش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار