پیگیری واگذاری زمین جهت ساخت کتابخانه‌ عمومی در گرمسار

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس از پیگیری واگذاری زمین جهت ساخت کتابخانه عمومی در شهرستان گرمسار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در نشستی با مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه باید یک زمین مناسب برای ایجاد یک کتابخانه استاندارد در شهرستان گرمسار تامین شود خواستار همکاری دستگاههای مرتبط برای احقاق این مطالبه شد.

وی از برگزاری جلسه با دستگاههای متولی جهت واگذاری زمین در اسرع وقت خبر داد.

کتاب جایگزینی برای خود ندارد

نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فعالیت شبکه های اجتماعی افزود: کتاب جایگزینی برای خود ندارد.

کاتب با اشاره به گزارش های ارائه شده از سالهای گذشته در خصوص وضعیت کتاب و کتابخوانی در شهرستان گرمسار اظهار داشت:باید با برنامه ریزی مناسب کمبود ها را در بحث توسعه مطالعه کتاب و کتابخوانی جبران کنیم.

وی با تاکید براینکه استان سمنان، یک استان دینی و مذهبی است بیان داشت: برای مقابله با بخشی از آسیب های اجتماعی باید در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه تلاش کنیم چون مطالعه از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز ، ضمن اشاره به برخی از اقدامات فرهنگی و عمرانی شاخص استان و شهرستان گرمسارو آرادان گفت: برگزاری موفق جشنواره کتابخوانی رضوی و برگزاری جشنواره جمع آوری کتاب های اهدایی بعنوان دو اقدام فرهنگی شاخص این اداره کل در سال جاری است.

وی ارتقاء بودجه تملک دارایی ، جذب بودجه عمرانی ، تعمیر و تجهیز و جلب مشارکت شهرداری ایوانکی برای امضای تفاهم نامه بازسازی محوطه کتابخانه ایوانکی از بدهی های معوقه، تعمیر سیستم های گرمایشی و سرمایشی تمامی کتابخانه های استان و شهرستان و تامین تجهیزات مورد نیاز را از دیگر اقدامات برشمرد.

حسن نورمحمدی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار نیز با ارائه گزارش از فعالیتهای فرهنگی کتابخانه‌های شهرستان گرمسار گفت: کمبود فضا مهمترین چالش عرصه کتاب و کتابخوانی شهرستان گرمسار است.

گفتنی است ، در خاتمه از تلاش و زحمات نیره سعیدی کتابدار شهرستان گرمسار که به شهرستان البرز منتقل شده است با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام / ه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار